2012-05-21, 16:40
Medlem
Folkskyggs avatar
Så fort jag ska försöka lägga in filer på usb-minne går det alltid långsamt, med olika minnen.
Börjar på runt 12-13 mbps och går sakta ner under hela överförningen, nu en halv dvd-film och 8 minuter kvar, med hastighet av 6.75 just nu men går fortfarande neråt.

Jag har inga "high speed"-minnen, utan vanliga sandisk/tdk etc. Men snabbare än 5-13 mbps bör man väl uppnå, och kunna hålla en jämn hastighet och inte gå ner hela tiden? Går ju nästan snabbare att ladda hem från internet än att lägga på usb-minne.

Hur fort brukar minnenas skrivhastighet vara? Går det göra något åt det, några inställningar?

Kör Windows 7 x64 Ultimate.

EDIT: Körde nu över en DVD till, den började på runt 125 mbps, sen började den vandra ner. Vid 10-15% nu så börjar det gå sakta att överföra. Men 10% gick på bara några sekunder. Efter 1 gig (av 4.6) så ligger jag på 13 mbit. Men den första gigen gick på under en minut. Men trots det 13 minuter kvar.
Senast redigerad av Folkskygg 2012-05-21 kl. 16:51.
Citera
2012-05-21, 17:01
Medlem
Kör du standard filsystem eller har du formaterat om till NTFS på usb't? Går betydligt snabbare om man kör standardfilsystemet på usb (FAT32?), dock får ju varje enskild fil inte vara större än 4GB då
Citera
2012-05-21, 20:44
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blahhh
Kör du standard filsystem eller har du formaterat om till NTFS på usb't? Går betydligt snabbare om man kör standardfilsystemet på usb (FAT32?), dock får ju varje enskild fil inte vara större än 4GB då

Drog precis om usb-minnet till NTFS, då jag märkte att det var FAT32 standard och tog därför inte emot mina dvd'er. Hehe.

Har sökt runt lite på google och hoppas jag kan hitta något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in