Vad arbetar ni med inom Psykologi B ? Det ni läser lär vara ganska relevant för vad du ska ta upp i analysen, jag skulle också reka dig att ta med vissa saker ifrån Psyk A för att kunna bygga upp en psykoanalys utav huvudpersonerna i filmen. För när jag läste A-kursen så gjorde vi psykoanalyser på flertalet filmer och då behövde iaf jag analysera många utav huvudpersonerna genom olika områden i psykologin tex, knutar, försvarsmekanismer, personlighetsteorirerna ( jaget,överjag,detet) samt skriva om olika perspektiv ( Behaviorism, kognitiva, humanistiska). I det här fallet har du ju riktigt guldläge om du har orken att lägga ner tiden på att göra det ordentligt då den är extremt bra för denna uppgift !
Du kan ju tex blanda in teorier om hur de olika faserna i hans uppväxt påverkats hans väg till nuet samtidigt som du binder ihop det med de olika perspektiven.
Det kan bli rörigt så stapla upp de punkterna inom psykologin ni gått igenom , så gör du alla de för varje person och skriver små punkter under varje, som en mindmap fast annorlunda upplägg. Bind sedan ihop relevanta punkter med varandra för att få till en ordentlig analys utav personerna och hur de kan ha påverkat hans mentala sjukdom..
Lycka till ! Kan bli grymt om du lägger tid på det !
* Är grymt trött så ber om ursäkt för stavfel, langa iväg ett Pm om du behöver hjälp och tankar kring arbetet så kanske jag kan hjälpa dig lite med åsikter och tankar !
Peace