2012-05-25, 01:11
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyttnick
Vatten funkade alldeles utmärkt på min dobermann när den gjorde saker den inte fick. Tål du inte att din hund får lite vatten eller annat på sig, får du visa så mycket respekt för dina medmänniskor att du håller hunden kopplad, jag fattar inte alla idioter som envisas med att ha deras hundar lösa på allmän plats.

Ja din dobberman ja...den representerar alla hundar eller vadå? min hund hade säkert gått bort men sen finns det andra som tycker om vatten.
Citera
2012-05-25, 07:57
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo
Vad är det som är så jävla farligt med att en lös hund kommer fram till dig? Vill du inte veta av den så nonchalera den. Annars klappa den lite och vips - du har en ny vän.

Citat:
Ursprungligen postat av Imperor
I övrigt så håller jag med om att inte direkt se problemet i att en hund kommer nära, är du muslim eller?

TS kanske är extremt hundrädd?
Citera
2012-05-25, 09:48
Medlem
Imperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
TS kanske är extremt hundrädd?

I så fall är det väl bäst att sluta upp med sådana fånerier?
Citera
2012-05-25, 11:24
Medlem
Att spruta vatten på en främmande hund kan sluta väldigt illa.
Citera
2012-09-26, 13:31
Medlem
onnyts avatar
På gatan där jag bor är det ett jävla liv på hundarna hela dagen. Jag bor i hus och alla har hund här. Värst är nog grannen som bor två kåkar bort. Han har mer eller mindre en kennel och en massa små pisshundar som bjäbbar och ylar hela dagen. Har hört om elektroniska manicker som sänder ut högt ljud som hundarna tydligen inte gillar. Någon här som har erfarenhet av någon modell som verkligen fungerar. Finns ju en hel drös med hundskrämmor men fungerar de verkligen?
Citera
2012-09-26, 16:22
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Har hört om elektroniska manicker som sänder ut högt ljud som hundarna tydligen inte gillar. Någon här som har erfarenhet av någon modell som verkligen fungerar. Finns ju en hel drös med hundskrämmor men fungerar de verkligen?
Nej, de fungerar inte. Hundar (och gnagare) kan bli rädda för okända ljud, men om inget trevligt eller otrevligt kan sammankopplas med ljudet så lär de sig fort att skita i det ointressanta lätet. Alla ljud- och ljusbaserade skrämmor avsedda för djur är alltså bluff. Däremot fungerar höga toner bra för att hålla barn och ungdomar på avstånd eftersom vi människor är sämre än djur på att filtrera bort ljud.
Citera
2012-09-30, 11:24
Medlem
onnyts avatar
Misstänkte det med. Blir väll att mata dem med råttgift eller liknande.
Citera
2012-09-30, 12:41
Medlem
anoms avatar
Jag hade önskat att fler hade rutit ifrån om min hund går fram och nosar
Oavsett om en person är hundrädd eller inte så ska en lös hund hålla sig runt sin förare och inte springa fram och nosa förrän han fått tillstånd
Oavsett hur duktig din hund är så finns det koppeltvång av en anledning
Ingen vet humöret på personen/hunden som han går fram till och sånt kan sluta illa
Och en hund som springer fram aggressivt eller nyfiken kan du få bort med vatten oavsett vad den tycker om vattnet, det är överraskningsmomentet som bryter, inte vattnet i sig
En vanlig vattenflaska funkar perfekt
Kommer en hund framrusande lös till mig och min hund får den räkna med en dusch
Och jag hoppas att min hund också får en om han springer fram
Passar det inte ägaren så får han helt enkelt se till att hunden inte springer fram
Inga konstigheter
Citera
2012-09-30, 14:35
Medlem
apeofspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Less på hundar som är lösa och som kommer fram till en fast man inte vill ha kontakt med dom ... vet någon ett bra sätt få dom att inte göra det?

Har funderat på en sådan http://bestbuysweden.com/produkt/Ljudlarm-mot-hundar någon som vet hur de fungerar och om de fungerar.

Alla tips är välkomna för hur jag får hunden att vända om och inte komma och nosa på mig.

SLUTA STIRRA PÅ HUNDEN SÅ SKITER DEN I DIG OCKSÅ .
Citera
2012-10-08, 17:23
Medlem
Imperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Misstänkte det med. Blir väll att mata dem med råttgift eller liknande.

Är det verkligen så att grannen har en massa hundar, i lägenhet, så kan du anmäla till Länsstyrelsen då man inte får ha allt för många hundar i en lägenhet och heller inte bedriva kennelverksamhet. Att ta någon enstaka kull är dock helt OK och det låter ärligt talat som att du behöver anpassa dig till verkligheten snarare än att tro att alla andra ska anpassa sig till dig. Vill du vara helt "i fred" så får du köpa ett hus mitt i skogen, utan grannar. Så är det bara!
Vi har nästan en miljon hundar på ca nio miljoner människor i Sverige. Man kan alltså inte komma ifrån dem hur mycket man än vill så länge det finns folk i närheten.
Lägger du ut gift så drabbar det alla hundar (även de skötsamma som inte stör) och även andra djur plus att du då måste tänka på att en arg människa är betydligt farligare än en hund, i alla lägen!
Tipset är att du lär känna hundarna istället så kommer du inte att tycka att de är lika läskiga längre.
Citera
2012-10-08, 20:23
Medlem
onnyts avatar
Sorry, glömde att nämna att jag bor på Filippinerna och här har man en annan syn på saken. Var enda jävel här har hund i stället för att köpa sig ett larm. Ingen bryr sig om att de ylar 24/7 och dessutom är en del av dem väldigt agressiva. Jag är inte rädd men frugan drar sig för att promenera ensam då en del har blivit bitna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in