Den senaste tiden har jag sett flera människor med Acqua Limone-tröjor. Kul att se. Kostar runt 1100:- för en sweatshirt nu.
Minns märket väldigt klart från 90-talet. Jag var mycket i och i trakterna och öarna runt Göteborg då och det märket var väldigt väldigt vanligt. Minns att jag en kväll satt i solnedgången på en klippa och det var mycket folk som satt framför mig och väldigt många hade just en sån tröja.
Träffade jag nån i inlandet med en acqua-tröja så var dom alltid från västkusten. En söt göteborgstjej i Acqua-tröja..
Jag gillar såna märken som var stora när jag var tonåring, det är väl så att den period i livet som var bäst och kanske roligast, den stilen fastnar man i eller återkommer till.
Exempel på märken som jag hade och har ett gott öga till sen den tiden är exempelvis Sebago, Lacoste, Levis, Dockers, Benetton, Red/green samt Boomerang, Gant och Peak Performance var på uppgång. Bra kvalité men ändå så pass prisade att en medelklasstonåring kunde tjata sig till en tröja från dom märkena.