Känner flertal personer som har ADHD och några som har asperger!
Det är bara fel i min ögon att peka ut någon av dessa till att va värst/jobbigast att ha, det är väldigt personligt hur man handskas med sitt handikapp/tillgång, vissa tar vara på sina fantastiska sidor som ADHDare eller Aspergare och blir något stort och gör bra intryck på alla! Andra som lever mer på sin negativa sida av sin personlighet kan vara helt förjävliga, gäller både ADHD och AS, det har jag själv upplevt !
ADHD är värst i mina ögon på delarna att man inte kan sitta still särskilt länge och njuta av annars säkert väldigt trevliga situationer, dock kan många med ADHD vara sjukt roliga och intressanta att ha i sin vänskapskrets då det alltid händer något!
Asperger är värst på i dom flesta fallen på dom sociala bitarna och att ha svårt med empati och förståelse, ofta mycket svårt att ha en intim relation har jag märkt på dom vet om, dock kan aspergare vara helt underbara vänner och mycket intressanta och enkla att ha att göra med om dom lever mestadels på din positiva sida!
Har själv ADHD, ser det dock mest som en fördel då det har gett mig många bra sidor och har lätt att träffa folk och hitta på saker!
Båda sakerna kan vara riktigt jävligt att ha, men gör man det bästa av det man fått då kan man ha ett minst lika intressant och kul liv tycker jag!
// SuperSilverHaze