2005-02-28, 12:24
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /-\TCP
Okej tack för tipsen

får nog bli det

kommer du på nått mer så skriv gärna!!

Säkraste och bästa flashen är väl 70/30 KClO4/Al, inte KNO3 och Al, tror inte nitrat brinner lika snabbt som perklorat...
2005-02-28, 12:25
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankdam
HMTA dinitrat var ganska lätt men kräver primärsprängämne för detonation. Tämligen kraftigt men inte HELT idiotsäkert, så det utesluter dig .

Provat att detonera det ännu eller bara testat att tillverka det?
2005-02-28, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
En enkel fråga till dig (eller er).
Varför sysslar du med pyroteknik? Varför?

Tror att det är samma som alla på denna sida ...

Jag älskar verkligen tycket i bröstet o ljudet och det är som magi med alla färger o sånnt, varför gillar du det?
Och bara för att jag har gjort atcp och tagit det försiktigt med det vf säger alla att man e dum?
det finns många här som jag har sätt gjort mkt värre saker!!
2005-02-28, 13:39
Bannlyst
Citat:
Jag kan göra svartkrut men man får jobba mkt och så får man inte så bra resultat ändå !!!

Man får inte säga riktigt vad man vill
2005-02-28, 14:30
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Tror att det är samma som alla på denna sida ...

Jag älskar verkligen tycket i bröstet o ljudet och det är som magi med alla färger o sånnt, varför gillar du det?
Och bara för att jag har gjort atcp och tagit det försiktigt med det vf säger alla att man e dum?
det finns många här som jag har sätt gjort mkt värre saker!!

Jag gör det för mig själv av ungefär samma anledningar som du.
Skillnaden på dig och mig är (tror jag) att jag inte gör det för att impa på kompisarna.
Med ett brinnande intresse för just pyroteknik har jag läst mig till dom sakerna jag vet. Och nej jag påstår inte att jag är något "proffs" för det är jag inte. Men om du i din okunskap fortsätter att göra alla idiotsaker som läser i SWI så visst gör det. Men din mamma kommer med största sannolikhet att få skyffla upp dina kvarlevor med en snöskyffel (stavning).
2005-02-28, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy

Jag gör det för mig själv av ungefär samma anledningar som du.
Skillnaden på dig och mig är (tror jag) att jag inte gör det för att impa på kompisarna.
Med ett brinnande intresse för just pyroteknik har jag läst mig till dom sakerna jag vet. Och nej jag påstår inte att jag är något "proffs" för det är jag inte. Men om du i din okunskap fortsätter att göra alla idiotsaker som läser i SWI så visst gör det. Men din mamma kommer med största sannolikhet att få skyffla upp dina kvarlevor med en snöskyffel (stavning).

Öhh?
Hur fan kan du veta de?
Du vet fan inget om hur jag gör mina bomber?
2005-02-28, 17:00
Medlem
ankdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jean-Luc Pickard
Provat att detonera det ännu eller bara testat att tillverka det?

Enbart tillverkat det, så mina kunskaper om ämnet är ännu ofullständiga.
2005-02-28, 17:37
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
ATCP, du beter dig uppkäftigt, skriver som en riktig fjortis, och vill göra coola bomber. Du är väldigt lätt att genomskåda. Många om inte alla här på forumet har gjort något farligt, det kan jag nästan garantera. Alla här som beter sig trevligt och intresserat och vill lära sig mer om kemi och säkerhet är välkomna med frågor, det ända du vill lära dig är hur du ska imponera på dina vänner. Och det stödjer inte vi här. Ring till Uppsala universitet och se om de ger dig seriösa svar.
2005-02-28, 17:46
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
ATCP, du beter dig uppkäftigt, skriver som en riktig fjortis, och vill göra coola bomber. Du är väldigt lätt att genomskåda. Många om inte alla här på forumet har gjort något farligt, det kan jag nästan garantera. Alla här som beter sig trevligt och intresserat och vill lära sig mer om kemi och säkerhet är välkomna med frågor, det ända du vill lära dig är hur du ska imponera på dina vänner. Och det stödjer inte vi här. Ring till Uppsala universitet och se om de ger dig seriösa svar.

Du tog orden ur munnen på mig.

/-\tcp, vill du ha tips på ett bra ämne så kan du läsa om "red powder" i den tråden som heter likandant som ämnet i fråga.
2005-02-28, 17:57
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Även där måste man ju lägga ner lite arbete på järn(III)oxiden, och det verkar ju inte vara av så stort intresse.
2005-02-28, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Även där måste man ju lägga ner lite arbete på järn(III)oxiden, och det verkar ju inte vara av så stort intresse.

Håll keften är du dum eller ?
Tror du att jag gör bomber för att impa på mina kompisar?
Du vet ingenting om mej fatta det...
bara för att du tror att du kan se hur jag är genom att jag vill veta var man köper väteperoxid?
/// Simon Nilsson och Jimmy Andersson
2005-02-28, 18:07
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Jag kommer ihåg de första gångerna jag försökte mig på svartkrut. Jag satt ute med en polare i ett litet hus på en dagisgård, i hällregn. Jag hade några klossar träkol, 10 påsar av ICA's salpeter och 5 stora tändsticksaskar, och en mortel så klart. Då kan du räkna ut hut mycket jävla job och pengar jag lade ner på att göra svartkrut, och det brann med nöd och näppe.

Sitta och pilla loss tändstickssvavel (Jag orkar inte kommentera vad som finns i tändstickor, ni får finna er i att jag använde det och kallar det för tändstickssvavel)
hacka ner alla dessa stora kolbitar och mala salpetret.

Väderförhållandet gjorde inte saken lättare, fick inte hålla på med det, därav satt jag ute.

Sensmoralen är att om man vill komma någon vart så får man lägga ner jobb, det är inte säkert att man lyckas, men förr eller senare så.

Jag hade inte alla FB's recept att utgå ifrån som du har ATCP!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in