2012-05-19, 10:03
Medlem
Eufomodes avatar
Jag har alltid tyckt jättemycket om pengar men jag har alltid haft det problemet att allting går åt och jag är nästan alltid utan. Men jag tycker jättemycket om att handla och dom dagarna jag får pengar är jättebra dagar och då far jag med det samma och handlar och sen när pengarna är slut så går jag och planerar vad jag jag skall köpa nästa gång jag får pengar och jag har funderat på vad jag skall göra för att få mera pengar. Men jag har inte kommit på någonting. Men jag har provat spelautomaterna men jag förlorade 200 Euro på den som har rullorna så jag funderade på att ta kofot för att få tilllbaka dom 200 Euro jag förlorade. Men då sa försäljaren: Vad fan håller ni på med försvinn förren jag ringer efter polisen och kom inte tillbaka. Men när jag var liten sa jag åt farsan att han skylle byta ut Fiat Zastava mot Cadillac. Men han sa att han inte har råd. Så jag sa att det bara är att fara till banken efter pengar. Med vänliga hälsningar: Eufomode.
Citera
2012-05-19, 10:19
Medlem
Fladderbajss avatar
Tjenare, du måste lägga upp en budget så pengarna räcker ända tills det kommer nya. Helst ska du ha med lite sparande också för oförutsedda utgifter. Sen så är det helt okej att spendera pengar och ha roligt så länge man inte lånar pengar eller tar massa avbetalningar! Lycka till!
Citera
2012-05-19, 12:13
Medlem
Rosen.s avatar
Hej,

Kul att läsa något som en person med ett dåligt ekonomiskt tänk har skrivit!

Du måste sluta tänka "köpa,köpa,köpa", det du behöver är mat och tak över huvudet, resten ska du spara.

Med detta tänk kan du spara 10-15 000 kr per månad precis som jag och köpa en fin bil till pappa på bara några månader.

Efter det kan du spara ihop i ett år till och köpa en bostadsrätt och komma ut ur slummen, bort från invandrarna och våldtäkterna.

Alltså;

NEJ "köpa,köpa,köpa"

JA "spara,spara,spara"
Citera
2012-05-19, 17:01
Medlem
damparnes avatar
Du verkar ju avsky pengar eftersom du hela tiden gör dig av med dem. Om du skulle älskat pengar så skulle du ju sparat dem likt Joakim von Anka!

Citera
2012-05-19, 20:26
Medlem
Eufomodes avatar
Ursäkta att jag glömde nämna att jag tycker jättemycket om att använda pengarna och tycker inte alls om då dom ligger och skräpar. Men jag har inga problem med konsumtionskrediter då jag har betalning anmärkning så jag får inga och så har jag intressebevakar anmärkning (godeman i finland om det sköts av samhället (allmän byrå)) (kallas för allmän intressebevakare) då jag haft intressebevakare i 21 år. Men jag vet inte hur det kunde gå så här. Jävla otur. Alltid skall det bråkas. Men för 21 år sedan sa en kompis åt mej att jag kan lösa mitt problem med ständig penningsbrist och sammtidigt spara massvis med pengar om jag låter bli att betala alla räkningar och då var det lågkonjuktur i Finland och min kompis sa att alla brukar göra på det sättet och sen går dom i konkurs och får skuldsanering och så blir det över en massa pengar så man kan vara på krogen eller nattklubben och så kan man köpa mera brännvin. Men för 11 år och 10 månader sedan slutade jag använda alkohol och har inte sen dess använt en edaste droppe alkohol och jag var på minesota vård. Men jag fick ingen skuldsanering då jag var i fyllan och utan pengar så jag gjorde ett inbrott men hittade ingentig värdefullt och då när jag var i fyllan så blev jag hemst bekymrad övar att jag sannolikt blir fast då dom kan säkra brottsspår på brottsplatsen som t.e.x. fingeavtryck eller dna så eftersom jag var asfyll så fick jag naturligtvis en sådan srålande ide att jag tänder på stället så försvinner alla spår. Men naturligtvis så blev jag fast då en kvinna hade råkat se mej när jag avlägsnade mej från brottsplatsen. Jävla otur alltså och jag var tre månader på sinnesudersökning men fick ingen srafflindring utan dom ansåg att jag var vid mina sinnes fulla bruk och jag fick fängelse 2 år och 2 månader. Jävla otur att det skulle bli på det sättet. Alltid skall det bråkas. Men sen kom en ny lag som säger att om brottskulderna är äldre än 15 år så avskriv dom och då blev jag äntligen jätteglad för nu är jag skuldfri men har min intressebevakaanmärkning som har samma efekt som en betalninganmärkning. Men bostad och mat har min intressebevakare ordnat åt mej så jag kan använda mina pengar utan att behöva vara utan bostad eller mat. Men lite bensinpengar måste jag spara åt mej då jag kör mopedskoter och så har jag ärvt av 4 st förmögna personer så detta förbättrar min ekonomi en aning och intressebevakaren ransonerar så jag inte skall slösa bort allting. Med vänliga hälsningar: Eufomode.
Senast redigerad av Eufomode 2012-05-19 kl. 20:29.
Citera
2012-05-19, 22:15
Medlem
Diablo1118s avatar
Det första du ska göra är att dela dina texter i stycken så att man orkar läsa vad det står.!!

Hittar ingen direkt fråga men tycker du borde fundera på vad du gör den dagen du inte får in nya pengar. Visst kan man spendera som man vill men själv skulle jag bli helt knäpp om jag inte fixat lite större oväntade utgifter.

Har numera lite mer sparat men tycker att man bör ha minst en månadslön som man kan ta av när det behövs.
Citera
2012-05-20, 02:30
Medlem
Sikkans avatar
Vad i helvete.. vem fan orkar läsa WALL OF FUCKING TEXT??

Jag förstår inte riktigt problemet mer än att TS verkar spendera sina pengar riktigt fort?

Och vad menas med "Jag har alltid tyckt jättemycket om pengar" ? Låter som en 3-åring som gillar sin favvosnuttefilt.

Fan är problemet, jobba, få lön, spendera på det du vill och spara till dyrare saker. Det är så det funkar.

Tjänar du för lite? Byt jobb, avancera på jobbet eller börja plugga så du kan få högavlönat jobb.
Citera
2012-05-20, 10:35
Medlem
Zijns avatar
Det är inte synd om dig. Du har själv tagit alla dessa beslut och du tar dagligen beslut som gör att du fortsatt sitter i en dålig sits.

"Bara en idiot tror att en förändring skall ske utan att förändra något" ~Einstein

Skaffa ett jobb, sluta slösa börja spara, börja tänka EFTER FÖRE.
Citera
2012-05-24, 19:38
Medlem
Muppers avatar
Räkna med fler svar om du tillämpar STYCKINFUCKINGDELNING.

Samma med eventuella svar, skriver du en wall of text så kommer man scrolla ner fort som fan.

Tillbaka till topic:

...spargris?
Citera
2012-05-25, 20:18
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupper
Räkna med fler svar om du tillämpar STYCKINFUCKINGDELNING.

Samma med eventuella svar, skriver du en wall of text så kommer man scrolla ner fort som fan.

Tillbaka till topic:

...spargris?

1+ som satan !

Jag tycker TS ska fortsätta som han gör, företagen blir verkligen glada då han tar över deras skitsaker och flyttar över sina pengar till dem.
Citera
2012-05-25, 22:03
Medlem
Civile99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eufomode
Ursäkta att jag glömde nämna att jag tycker jättemycket om att använda pengarna och tycker inte alls om då dom ligger och skräpar. Men jag har inga problem med konsumtionskrediter då jag har betalning anmärkning så jag får inga och så har jag intressebevakar anmärkning (godeman i finland om det sköts av samhället (allmän byrå)) (kallas för allmän intressebevakare) då jag haft intressebevakare i 21 år. Men jag vet inte hur det kunde gå så här. Jävla otur. Alltid skall det bråkas. Men för 21 år sedan sa en kompis åt mej att jag kan lösa mitt problem med ständig penningsbrist och sammtidigt spara massvis med pengar om jag låter bli att betala alla räkningar och då var det lågkonjuktur i Finland och min kompis sa att alla brukar göra på det sättet och sen går dom i konkurs och får skuldsanering och så blir det över en massa pengar så man kan vara på krogen eller nattklubben och så kan man köpa mera brännvin. Men för 11 år och 10 månader sedan slutade jag använda alkohol och har inte sen dess använt en edaste droppe alkohol och jag var på minesota vård. Men jag fick ingen skuldsanering då jag var i fyllan och utan pengar så jag gjorde ett inbrott men hittade ingentig värdefullt och då när jag var i fyllan så blev jag hemst bekymrad övar att jag sannolikt blir fast då dom kan säkra brottsspår på brottsplatsen som t.e.x. fingeavtryck eller dna så eftersom jag var asfyll så fick jag naturligtvis en sådan srålande ide att jag tänder på stället så försvinner alla spår. Men naturligtvis så blev jag fast då en kvinna hade råkat se mej när jag avlägsnade mej från brottsplatsen. Jävla otur alltså och jag var tre månader på sinnesudersökning men fick ingen srafflindring utan dom ansåg att jag var vid mina sinnes fulla bruk och jag fick fängelse 2 år och 2 månader. Jävla otur att det skulle bli på det sättet. Alltid skall det bråkas. Men sen kom en ny lag som säger att om brottskulderna är äldre än 15 år så avskriv dom och då blev jag äntligen jätteglad för nu är jag skuldfri men har min intressebevakaanmärkning som har samma efekt som en betalninganmärkning. Men bostad och mat har min intressebevakare ordnat åt mej så jag kan använda mina pengar utan att behöva vara utan bostad eller mat. Men lite bensinpengar måste jag spara åt mej då jag kör mopedskoter och så har jag ärvt av 4 st förmögna personer så detta förbättrar min ekonomi en aning och intressebevakaren ransonerar så jag inte skall slösa bort allting. Med vänliga hälsningar: Eufomode.

Too long didn't read.

Jobbar du och hur mycket har du ut i lön varje månad på bankkontot? Gör upp en budget grovt exempelvis 18000 lön in på kontot, -1500 kr mat, -1000 nöje, -4000 hyra, -200 telefon, -3000 övrigt = 7300 kr som du kan spara varje månad. Blir nästan 88000 kr per år, på tre år vilket går jävligt snabbt har du sparat ihop drygt 260 000 kr. Det är inte inkomsterna som gör att vanligt folk lyckas spara ihop förmögenheter, utan det är låga utgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in