Citat:
Ursprungligen postat av Eufomode
Ursäkta att jag glömde nämna att jag tycker jättemycket om att använda pengarna och tycker inte alls om då dom ligger och skräpar. Men jag har inga problem med konsumtionskrediter då jag har betalning anmärkning så jag får inga och så har jag intressebevakar anmärkning (godeman i finland om det sköts av samhället (allmän byrå)) (kallas för allmän intressebevakare) då jag haft intressebevakare i 21 år. Men jag vet inte hur det kunde gå så här. Jävla otur. Alltid skall det bråkas. Men för 21 år sedan sa en kompis åt mej att jag kan lösa mitt problem med ständig penningsbrist och sammtidigt spara massvis med pengar om jag låter bli att betala alla räkningar och då var det lågkonjuktur i Finland och min kompis sa att alla brukar göra på det sättet och sen går dom i konkurs och får skuldsanering och så blir det över en massa pengar så man kan vara på krogen eller nattklubben och så kan man köpa mera brännvin. Men för 11 år och 10 månader sedan slutade jag använda alkohol och har inte sen dess använt en edaste droppe alkohol och jag var på minesota vård. Men jag fick ingen skuldsanering då jag var i fyllan och utan pengar så jag gjorde ett inbrott men hittade ingentig värdefullt och då när jag var i fyllan så blev jag hemst bekymrad övar att jag sannolikt blir fast då dom kan säkra brottsspår på brottsplatsen som t.e.x. fingeavtryck eller dna så eftersom jag var asfyll så fick jag naturligtvis en sådan srålande ide att jag tänder på stället så försvinner alla spår. Men naturligtvis så blev jag fast då en kvinna hade råkat se mej när jag avlägsnade mej från brottsplatsen. Jävla otur alltså och jag var tre månader på sinnesudersökning men fick ingen srafflindring utan dom ansåg att jag var vid mina sinnes fulla bruk och jag fick fängelse 2 år och 2 månader. Jävla otur att det skulle bli på det sättet. Alltid skall det bråkas. Men sen kom en ny lag som säger att om brottskulderna är äldre än 15 år så avskriv dom och då blev jag äntligen jätteglad för nu är jag skuldfri men har min intressebevakaanmärkning som har samma efekt som en betalninganmärkning. Men bostad och mat har min intressebevakare ordnat åt mej så jag kan använda mina pengar utan att behöva vara utan bostad eller mat. Men lite bensinpengar måste jag spara åt mej då jag kör mopedskoter och så har jag ärvt av 4 st förmögna personer så detta förbättrar min ekonomi en aning och intressebevakaren ransonerar så jag inte skall slösa bort allting. Med vänliga hälsningar: Eufomode.
Too long didn't read.
Jobbar du och hur mycket har du ut i lön varje månad på bankkontot? Gör upp en budget grovt exempelvis 18000 lön in på kontot, -1500 kr mat, -1000 nöje, -4000 hyra, -200 telefon, -3000 övrigt = 7300 kr som du kan spara varje månad. Blir nästan 88000 kr per år, på tre år vilket går jävligt snabbt har du sparat ihop drygt 260 000 kr. Det är inte inkomsterna som gör att vanligt folk lyckas spara ihop förmögenheter, utan det är låga utgifter.