Som topic lyder, jag drömde samma dröm som en kompis.
Vi hade träffats ganska mycket på den senaste tiden och sen en söndag så berättade hon om en dröm som hon hade haft, som jag var med i. Grejen va att jag kände igen drömmen innan hon berättade klart, så att jag fyllde i det sista som hände.
Denna tjejen har också berättat om att hon och hennes mamma har drömt samma drömmar samtidigt när dom delat säng, men vi var på helt olika ställen.
Det har hänt mig och min man en gång. Drömmen var invecklad med olika lustiga detaljer och vi hade drömt nästan helt samma dröm fast med en liten sak som skilde sig åt. Bland annat handlade det om en översvämning i hans hemstad så vi var ju tvungna att kolla om det varit någon översvämning där, men det hade det inte...
Med tanke på att man inte så ofta (inte vi i alla fall) berättar för varandra vad man drömmer så är det ju möjligt att det händer oftare utan att man vet om det.
Jodå, jag har haft samma "drömmar" med ett antal personer. Även om besök på andra planeter
där detaljerna stämt till 100%. Lite svårt att bortförklara (som ju är en svensk nationalsport).
Då börjar ju begreppet "dröm" att luckras upp och bli mera av en annan verklighet. Jag direkt minnas 5 tillfällen under perioden 1997-2001.