2014-03-21, 23:45
Medlem
Shankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
425kr för att gå och se dom på draken här i gbg?
Ja pengar kommer dom tjäna iaf de två borgarbrackorna.

Alla sådana här grejer kostar ju ungefär de pengarna MEN de hamnar i lite dålig dager när Filip och Fredrik väljer att ta 200:- för sin grej i Globen. OK, kanske lite äpplen och päron då det är olika saker och en är en engångsföreteelse men det lämnar ändå en lite besk eftersmak.

Skillnaden i pris lär väl troligtvis bero på att Sigge & Alex har mer folk inblandade, kanske ett husband eller andra saker som gör det hela mer festligt.

Är det inte så lär ju folk annars tycka att det är märkligt att de åkte till Frankrike på manusresa i stället för att jobba på ett fik i Stockholm eller hemma hos någon av dem.
Citera
2014-03-22, 09:46
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanks
Alla sådana här grejer kostar ju ungefär de pengarna MEN de hamnar i lite dålig dager när Filip och Fredrik väljer att ta 200:- för sin grej i Globen. OK, kanske lite äpplen och päron då det är olika saker och en är en engångsföreteelse men det lämnar ändå en lite besk eftersmak.

Skillnaden i pris lär väl troligtvis bero på att Sigge & Alex har mer folk inblandade, kanske ett husband eller andra saker som gör det hela mer festligt.

Är det inte så lär ju folk annars tycka att det är märkligt att de åkte till Frankrike på manusresa i stället för att jobba på ett fik i Stockholm eller hemma hos någon av dem.

Skillnaden i pris beror på att Filip o Fredrik kommer genomföra en live-podcast med väldigt lite förberedelser. Alex o Sigge jobbar heltid i 6 månader med att producera en manusskriven föreställning, så ja - äpplen och päron.

Edit: "Skrivresan" till Frankrike, där de mest drack rödvin och käkade brakmiddagar var väl mest en liten getaway för de två. De kallar det skrivarresa för att kunna dra av den på skatten.
Senast redigerad av mrtowlie 2014-03-22 kl. 09:52.
Citera
2014-03-22, 19:11
Medlem
swimp78s avatar
Programidén sigge framför med två killar som reser runt och snackar med varandra och inte bryr sig om att ta in och lära känna platserna de besöker utan nöjer sig med att sitta och gagga ÄR ju "mauros och pluras tågluff". Det måste väl varit poängen med den beskrivningen? Samma typ av resa som Alex och Sigge gjorde , samma typ av musikläggning
Citera
2014-03-22, 19:23
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Programidén sigge framför med två killar som reser runt och snackar med varandra och inte bryr sig om att ta in och lära känna platserna de besöker utan nöjer sig med att sitta och gagga ÄR ju "mauros och pluras tågluff". Det måste väl varit poängen med den beskrivningen? Samma typ av resa som Alex och Sigge gjorde , samma typ av musikläggning
Eller Ola och Ola-Conny om man så vill
Men visst, skulle dom bara dra, skita i familj och jobb och spendera 10 slitande år on the road med allt vad det kan innebära så skulle det vara jävligt kul att lyssna på. Att dom levde som om dom hade 2 år kvar att leva, alkohol, horor, knark och resor
Citera
2014-03-22, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Eller Ola och Ola-Conny om man så vill
Men visst, skulle dom bara dra, skita i familj och jobb och spendera 10 slitande år on the road med allt vad det kan innebära så skulle det vara jävligt kul att lyssna på. Att dom levde som om dom hade 2 år kvar att leva, alkohol, horor, knark och resor
Är det verkligen så kul att lyssna på vad andra gör hela tiden???
Citera
2014-03-22, 19:56
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Är det verkligen så kul att lyssna på vad andra gör hela tiden???
Jag tycker det

Dessutom lyssnar jag podcast på jobbet till 90% av tiden när jag jobbar då jag jobbar väldigt mycket helt ensam och inte har någon att prata med. Alternativet är ju skvalradio eller tystnad
Citera
2014-03-22, 19:56
Medlem
sigurts avatar
När dom ska spela in sin 100:ade podd så är det ju tre st föreställningar.

Skall detta sen klippas ihop till en podcast? Känns aningen märkligt upplägg?!
(har inte hört senaste podden än ifall dom pratar något om detta får ni ursäkta mig)
Citera
2014-03-22, 20:29
Medlem
Har lyssnat på alla avsnitt sen starten, men de senaste gångerna har jag stängt av efter ett tag. Orkar bara inte lägga tid på podden och är inte intresserad längre. Jag börjar bara tröttna på deras röster och prat oavsett vad det är. Vet egentligen inte vad det är men orkar jag inte lägga tid på podcasten och nu slutar jag lyssna på dem. Finns annat att lägga mina lediga timmar på.
Allt känns som samma tugg... Sigges "djupa" analyser och Alex som säger samma fraser och berättar om sitt neurotiska liv där han överanvänder ordet ångest för skitsaker. Som att ropa varg när vargen inte kommer, när vargen väl kommer är det ingen som tror honom.
Senast redigerad av Gargamon 2014-03-22 kl. 20:32.
Citera
2014-03-22, 21:12
Medlem
Shankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Skillnaden i pris beror på att Filip o Fredrik kommer genomföra en live-podcast med väldigt lite förberedelser. Alex o Sigge jobbar heltid i 6 månader med att producera en manusskriven föreställning, så ja - äpplen och päron.

Edit: "Skrivresan" till Frankrike, där de mest drack rödvin och käkade brakmiddagar var väl mest en liten getaway för de två. De kallar det skrivarresa för att kunna dra av den på skatten.

Om du tror att Filip och Fredrik kommer att genomföra sin 200:e podcast med vänster hand och med "väldigt lite förberedelser" när de samtidigt ska passa på att avsluta podcasten som den varit och samtidigt lansera den nya podcasten så tror du nog fel.

Roligt med din edit där när Schulman i en krönika för inte så länge sedan skrev att han gillar skatter. Hoppas för hans varumärkes skull att det inte är som du beskriver.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/alexschulman/article18422908.ab
Citera
2014-03-22, 21:44
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Roligt med din edit där när Schulman i en krönika för inte så länge sedan skrev att han gillar skatter. Hoppas för hans varumärkes skull att det inte är som du beskriver.

Men han sa ju att han skulle använda notar som mäklarbyrå om han skulle sälja sin bostad, det tjatade han ju om, folk som har koll väljer notar. När väl lägenheten skulle säljas så anlitade han Eklund Stockholm New York som mäklare. Tror inte ens dom är försäkrade hos IF.
Klart fan karln inte vil betala mer avgifter till staten är nödvändigt. Det som går att dras av dras av.
Citera
2014-03-22, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag tycker det

Dessutom lyssnar jag podcast på jobbet till 90% av tiden när jag jobbar då jag jobbar väldigt mycket helt ensam och inte har någon att prata med. Alternativet är ju skvalradio eller tystnad
Sluta gör ledsen smily!!

Jag förstår det är väldigt bra tidsfördriv och kul
Citera
2014-03-23, 09:34
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Om du tror att Filip och Fredrik kommer att genomföra sin 200:e podcast med vänster hand och med "väldigt lite förberedelser" när de samtidigt ska passa på att avsluta podcasten som den varit och samtidigt lansera den nya podcasten så tror du nog fel.

Jag tror de kommer sitta o lalla på scenen och kanske ha lite gästuppträdanden. "Det blir som det blir" är tanken. Priset sätts därefter. Opretentiöst och skoj. Tar dem förmodligen lika mkt tid att förbereda som vilken podcast som helst, resten sköter produktionsbolaget.

Alex o Sigge sätter ju upp en scenföreställning. Folk verkar tro att även Alex o Sigge ska köra nån form av live podcast på scen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in