Citat:
Ursprungligen postat av JohanLa
Ja det skulle vara ett sätt att låta OT och kommentarer typ +1 etc. få leva vidare. Lösningen med kommentarer fungerar utmärkt på StackOverflow.
Fast jag tycker inte att man ska jämföra Flashback med StackOverflow. De är så pass olika. Flashback är ett mer utpräglat diskussionsforum, och ot-kommentarer som "+1" hör inte hemma här.
Det är tänkt att man i första hand ska ha en frågeställning (i trådstart) som gör att man ska diskutera något. I andra hand kan man ställa frågor som kan besvaras även om man helst ska kunna diskutera ämnet. Att då komma med tramsiga kommentarer, chattinlägg, ryggdunkningar a'la +1 eller "jag håller med" är så långt ifrån den typen av inlägg som man eftersträvar här på Flashback.
Dessutom har man gjort ett försök med att man bland annat ska kunna rösta på trådar (i form av stjärnor). Det gick inte direkt bra. Så jag tror inte man vill införa ett liknande system fast för kommentarer. Framförallt inte om poängen med detta system är att bevara OT-inlägg.
Sedan blir det betydligt lättare att ha översikt i en gigantisk tråd om alla inlägg håller sig till ämnet, istället för att göra trådarna ännu större genom att låta alla OT-inlägg vara kvar och dessutom låta folk rösta på dessa inlägg.