• 1
  • 2
2005-02-27, 02:57
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Det där är ju bara så jävla dumt, och handlar bara om okunskap. Du har bestämt dig för att de bara har skit utan att veta vad du snackar om. Jag kan köpa bröd av samma märke antingen på ICA eller på Willys - alltså exakt likadana brödförpackningar, men på Willys kostar den 5-10 kronor mindre. Samma sak med i stort sett alla varor som finns i båda kedjorna. Men visst, vill du slänga bort dina pengar så inte mig emot.

Måste erkänna att jag inte kan köpa mitt vardagsbröd på Willys (om jag inte vill åka 20 mil, men det känner jag som onödigt). Tydligen ska willys öppna i min hemstad.. Konstigt nog går inte lågpriskedjan som redan finns i stan och har stängt igen och förvandlats till Hemköp (vilket jag tycker är genomsnittligt dyrare än tex ICA).
Jag har varit på willys några gånger i Sthlm och jag var absolut inte imponerad av deras sortement.
Jag tycker att det är stor skilnad mellan kött från lokalbönderna och de i tex lågprisaffären vi hade i stan.
Citera
2005-02-27, 03:24
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Jag har varit på willys några gånger i Sthlm och jag var absolut inte imponerad av deras sortement.
Jag tycker att det är stor skilnad mellan kött från lokalbönderna och de i tex lågprisaffären vi hade i stan.

Vänta bara till Lidl eventuellt etablerar sig i din stad....brrrr......
Citera
2005-02-27, 13:24
Medlem
Jag rattar runt på Lidl och Willys och fyller utan problem en kundvagn till full belåtenhet. Med samma belåtenhet fyller jag även några plastkassar i Hötorgshallen.

Jag kan misslyckas med en utskuren biff ifrån Hötorgshallen, men skapa underverk med falukorv ifrån Willys.
Så till syvende och sist så är det väl tillagningen som fäller utslaget och inte priset på ingredienserna?
Citera
2005-02-27, 13:36
Medlem
jobes avatar
Faktiskt så har ICA närmat sig Willys prismässigt iom varumärket euroshopper, men har till skillnad från Willys större sortimentsbredd. Där finns nästan alltid ett alternativ med något av de ledande varumärkena hos ICA - likväl som prisjägaren kan göra sitt val. hos Willys hittar man inte de kända varumärkena i samma utsträckning.

Att det har blivit som det blivit med pris som främsta argument beror på att merparten av omsättningen kommer från barnfamiljer. Jag tror att t.ex Kvantum hämtar 70% av sin omsättning från denna grupp. Och där är kronor och ören argument som går hem.
Citera
2005-02-27, 14:13
Bannlyst
Jag handlar gärna torrvaror och konserver på willys el. dyl, dock inte lidl, vill känna igen märkena, och har haft dålig erfarenhet av varor från lidl.
Men kött, grönsaker och andra färskvaror handlar jag alltid på sabis eller ica... Visst jag får betala några kr mer per kilo, men jag får det precis som jag vill ha det och i den mängd jag vill ha..

Öb besöker jah också ofta, inhandlar sanintetsvaror, tvättmedel och diskmedel. Samma varor fast sjukt mycket lägre pris..
Sen kan man köpa pringles för 10:- röret, det är fan guld!! Eller Coca-Cola för 12:- för 1,5 liters..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in