alkohol är inte bra! ingen drog är bra egentligen men alkohol ger verkligen ingenting förutom en fylla, bättre självförtroende(under påverkning(gäller inte alla men mestadels)), tappar omdömet och en baksmälla.. och under baksmällan så finns det vissa som särskriver.. är det en bra bieffekt? :P
iofs så beror det på hur mkt man dricker men för min del så är alkohol inte ett alternativ.
Brrr
Köpte loss en flaska Mekong av kocken på natttåget upp till Shangmai.
Delade den med en tysk.
Drack ett halvdussin elefant.
FAN vad jobbigt det är att gå sketfull med packning när det
är 30 grader varmt.
Tro mig.
Du vill inte dricka skiten i sverige!
Man dricker det i Thiland för att de inte finns nåt annat!!!
En kemistkompis tog med sig en flaska SaenThip och körde en koll på innehållet. Kommer inte ihåg hur många förbjudna ämnen den innehöll, men det var mycket. Samt en hel del som de inte kunde identifiera.
Tänk på att alla alkoholprodukter från den delen av världen ska kunna tåla att stå ute i sol och i stor hetta. Detta gäller ffa ölen.
När jag var i Thailand så var det en del snack om att thailändarna blandade formaldehyd i ölen. Vet inte om de stämmer eller inte.
Nån som vet? Eller är det bara en skröna?
Mekong botar alla sjukdomar, samt skapar resistens mot alla andra mediciner i världen. Så om du en gång druckit mekong så är det kört!!!!!
Du behöver dessutom dricka ofta för att lindra den kroniska huvudvärk som denna ädla dryck genererar, som nämt tidigare så har alvedon slutat fungera!
Ölen i Thailand och Filipinerna kan stå ute i värmen i månader. Klart de innehåller konserveringsmedel och annat som inte ingår i de tyska renlighetslagarna.
När jag var en sväng till Thailand fick jag berättat för mig att det var just i Thailand som man började använda sig av kombinationen whiskey och cola. Detta då man (utlänningarna?) inte fixade att dricka Mekongwhiskey rent, då den mer eller mindre smakade jävligt illa - därför var de tvungna att blanda ut den med något. Någon som kan/orkar verifiera detta?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!