2012-05-16, 21:23
Medlem
Mr Luva Luvas avatar
Hej!

Har två frågor.

1) Har gjort en MSI fil utav TeamViewer 7.0. Problemet är att när jag installerar programmet. "Display name" är det samma på all datorer? Vill gärna någon som vet eller kan rekommendera hur man ändra detta via msi eller någon form utav script. Har gjort ett par ändringar via registreret men fungerar icke.

2) Någon som kan rekommendera en konverterings mjukvara från .exe till msi

mvh

Mr Luva Luva
Citera
2012-05-17, 13:59
Medlem
cannaBes avatar
Halloj, varför har du gjort en egen MSI när Teamviewer redan finns packat i det formatet? Om du behöver göra ändringar så ska du ju göra en mst och inte editera den befintliga MSI'n.

Eller du kanske inte har köpt licens? Det måste man ha för att få MSI.

http://www.teamviewer.com/en/download/msi.aspx

Display Name borde väl vara den som är inloggad på datorn? Minns inte hur det var där, jag har deployat detta en gång men la inte märkte till något Display Name..

Det smidigaste sättet att göra om en .exe till .msi tycker jag är att använda Wise. Det är ju dock licensbelagt men om du gör detta i jobbet så borde din chef köpa in det om ni inte redan har det.

Då kan du köra en setup capture (finns några gratisprogram som klarar detta också men inte med lika mycket flexibilitet( och sen sparar du inspelningen av programmet som ett msi-paket.
Citera
2012-05-30, 18:13
Medlem
Mr Luva Luvas avatar
Nåväl.. men problemet är vi behöver göra ett par ändringar inom TeamViewer. Vi har license dessutom

Har du någon erfarenhet inom Dell Kace? har nämligen lite problem inom detta.

Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Halloj, varför har du gjort en egen MSI när Teamviewer redan finns packat i det formatet? Om du behöver göra ändringar så ska du ju göra en mst och inte editera den befintliga MSI'n.

Eller du kanske inte har köpt licens? Det måste man ha för att få MSI.

http://www.teamviewer.com/en/download/msi.aspx

Display Name borde väl vara den som är inloggad på datorn? Minns inte hur det var där, jag har deployat detta en gång men la inte märkte till något Display Name..

Det smidigaste sättet att göra om en .exe till .msi tycker jag är att använda Wise. Det är ju dock licensbelagt men om du gör detta i jobbet så borde din chef köpa in det om ni inte redan har det.

Då kan du köra en setup capture (finns några gratisprogram som klarar detta också men inte med lika mycket flexibilitet( och sen sparar du inspelningen av programmet som ett msi-paket.
Citera
2012-05-31, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Luva Luva
Nåväl.. men problemet är vi behöver göra ett par ändringar inom TeamViewer. Vi har license dessutom

Har du någon erfarenhet inom Dell Kace? har nämligen lite problem inom detta.

Hej

Jeg hedder Karina, og arbejder hos Dell.

Hvis du sender mig lidt detaljer om problemet, og evt. servicetag (servicetag skal altid sendes i privat), så vil jeg med glæde se om det er noget jeg kan hjælpe med.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar & @Delllytter
Citera
2012-05-31, 10:26
Medlem
Mr Luva Luvas avatar
Hej Karina,

Vi har Dell Kace!, föredrar ifall du kunde emaila mig via jansari@hotmail.com och jag kan skicka dig mitt nummer så vi kunde diskutera problemet.

Hoppas detta hjälper.

MvH

Mr Luva Luva
Citera
2012-06-01, 08:55
Medlem
Hej

Jeg har hermed sendt dig en mail.
Ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional