2012-05-19, 18:06
Medlem
Lycurguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosiwago
OM jag nu är så korkad, varför skiter du inte bara i mig?

Du lägger åsikter på mig som jag aldrig haft. Jag kommenterar det folk skriver. När du skriver något vettigt så kommer jag att kommentera det för vad det är.
DVS så länge du och vissa idioter fortsätter att spruta ut hat så kommer jag att bemöta det.

Nej jag har aldrig lagt på dig en åsikt.

Jag skriver bara vad du själv gör.

Och sen erkänner du att du bemöter folk med din subjektiva åsikt om vad som är "vettigt" istället för att granska innehållet objektivt och bemöta det på detta sättet.

Men detta visste jag ju iofs redan om.
Citera
2012-05-19, 18:55
Medlem
kosiwagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lycurgus
Nej jag har aldrig lagt på dig en åsikt.

Jag skriver bara vad du själv gör.

Och sen erkänner du att du bemöter folk med din subjektiva åsikt om vad som är "vettigt" istället för att granska innehållet objektivt och bemöta det på detta sättet.

Men detta visste jag ju iofs redan om.

Ska du kanske ta och diskutera sakfrågan i tråden, istället för dina personliga åsikter om mig?

Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Vi har skolplikt och måste börja med undervisning som fungerar som stark och kraftfull motvikt mot sekteristiska inkrökta tanker där begreppen demokrati och vilka rättigheter vi har som människor (kvinnor) står klart för samtliga.

Med kunskap ska man nå fram.

Ja, förbjud alla religiösa privatskolor och friskolor.
Alla barn ska få kunskap och undervisning om grundläggande mänskliga rättigheter!
Citera
2012-05-19, 19:41
Medlem
Lycurguss avatar
Citat:
Ska du kanske ta och diskutera sakfrågan i tråden, istället för dina personliga åsikter om mig?

Nej tack. Jag är nöjd med att ge dig kunskap om dig själv, en annan gång kanske.
Citera
2012-05-19, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skulleintetrodet
Det är ju så jävla uppenbart att svenska kvinnor, så kallade femenister skiter så jävla hårt i invandrade kvinnors rättigheter.

Dessa vänster kommunister, som tycker att den svenska mannen står för allt ont, borde fan skämmas. Svenska kvinnor är världens mest bortskämmda, detta vet alla.

Men ni ger fan i när muslimska kvinnor behöver stå ut med, månggifte, misshandel, våldtäkt. Vad gör ni då?
Då håller ni käften? För det rör inte er i eran trygga sosse värld? Då rör det inte er, och då är helt plötsligt era femenist värderingar inget värt?

Självklart bara när det gäller er själva.
Fy fan för svenska kvinnor.

Det var väl lite fel tråd att skriva det här i. Programidén och reportaget kommer ju ifrån två, kvinnliga, svenska journalister.
Citera
2012-05-19, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Så om det visar sig att arabiska muslimer har taskig kvinnosyn, så har det inte med islam att göra, för att även kristna araber har också taskig kvinnosyn.
Nu blir din logiska slutsats, att man skall förbjuda religioner?

Logik är inte din grej va?

Vart i texten säger jag att detta skulle vara ett logiskt resonemang. Skriver du bara detta för att du inte har något vettigt att lägga till i debatten?

Det logiska i detta resonemang skulle väl vara att araber har dålig kvinnosyn ja det har dom, men så länge det finns fundamentalister oavsett om det är kristna, judar eller muslimer kommer vi aldrig till rätta med denna typ av människor, så min helt personliga åsikt är att all religion borde förbjudas. När de religionsbundna hindren är borta kan vi bekämpa avarter av hela människosläktet, oavsett ursprung.....
Senast redigerad av The-Jester 2012-05-19 kl. 21:58.
Citera
2012-05-20, 03:44
Medlem
Citat:

Ja, förbjud alla religiösa privatskolor och friskolor.
Alla barn ska få kunskap och undervisning om grundläggande mänskliga rättigheter!

Precis, det är jätteviktigt att se till att undervisningen fokuserar som motgift mot sekteristisk uppfostran. Och att alla barn får i ryggraden att de har möjlighet att lämna sekter för att ta sig ut i samhället och att de kan få hjälp med det.

Och undervisning om vad ett demokratiskt samhälle ger människor kontra ett inte demokratiskt samhälle måste betonas och understrykas. Man måste förstå att demokrati är inget man kan ta för givet.
Citera
2012-05-20, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jag vet inte vännen, inget med Islam känns särskilt lagom för mig. Men om det är ok för dig så är det ok för mig.

Det får vi göra den lagom, plocka russinen liksom.
Tro på gud, be ett antal gånger per dag och inte dricka, nja det skiter vi i.
5 fruar som kärleksfullt gör allt och ställer upp på allt och om dom nu inte gör det är det ok att ge dom lite bonk, ja dom delarna tar vi med oss.
Citera
2012-05-25, 20:36
Medlem
Citat:
Fast så där tycker inte svenska kvinnor. Det är bara ni anti-feminister och kvinnohatare som väljer att skuldbelägga svenska kvinnor, för att ni råkar hata både kvinnor, bögar, invandrare osv.

Faktum är ju fortfarande att ni har mest gemensamt med andra fanatiska muslimer, som några av dessa imamer...

Ja, självklart så är det ju, sorry tänkte fel....
Citera
2012-05-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det var väl lite fel tråd att skriva det här i. Programidén och reportaget kommer ju ifrån två, kvinnliga, svenska journalister.

Grymt bra av dessa, all heder. Men var är resten av feministerna i Sverige, alltså resten av de 90% som så stolt står på kvinnors sida för lika rätt och värde?

Nä just de, de kunde inte bry sig mindre för det rör ju inte dem. Fy fan, man mår ju illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in