Ok, svampen. Nu pratar jag om substanser som INTE finns på listan. Därför känns ditt svar ganska meningslöst eftersom det verkar troligt att du inte läst posten tillräckligt noga för att notera detta, men tack för visat intresse.
Om man läser t.ex.
http://www.snpf.org/Tidningar/2011/SNPF_2-11.pdf, artikeln "Offensiv bekämpning av drogförsäljning på nätet" så får man bilden av att polisen inte har något emot att lägga stora resurser på att jaga och trakassera personer som inte är misstänkta för något brott så länge som polisen anser att det rör sig om något omoraliskt.
Är dt verkligen som svampen säger att man riskerar husrannsakan nä man beställer lagliga saker? Det verkar ju konstigt om tullen skickar brev om smugglingsbrott eller narkotikabrott om man har köpt saker som inte finns på några listor. Däremot känns det ju inte otroligt att polis och tull försöker göra någonting åt RC-branschen vid sidan av, tex genom att trakassera folk och hoppas att man kan sätta dit dem för cannabisinnehav.
Någon som har erfarenhet? Jag skulle vara lite orolig om jag verkligen riskerar husrannsakan. Isåfall vill jag nog städa lägenheten så att det inte ligger någon gammal knatch bakom soffan eller så.