2012-05-14, 23:43
Medlem
rydca01s avatar
Hej!
Jag hänger mycket i Tatueringsforumet men på sistonde har nivån sjunkit något så, rent ut sagt, grönjävligt!
Antingen så slår vi ihop "Tatuering" och "Tatueringsmotiv" eftersom dessa redan blandas hej-vilt utan någon större insats från Mods eller så får moderatorerna se till att moderera MYCKET hårdare!

Dom gällande reglerna för framför allt "Tatuering" kringgås konstant och det är snudd på omöjligt att hitta något vettigt där inne längre, dagligen dyker det upp motiv-relaterade trådar i fel forumdel, detta måste åtgärdas!
Jag ställer gärna upp som någon typ av "semi"Mod för att rensa upp därinne. Om modsen själva och även ni andra tittar in där så förstår ni ganska snabbt min frustration över denna forumdel.

Som sagt hårdare tag NU

//Rydca01
Citera
2012-05-15, 00:14
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydca01
(...) eller så får moderatorerna se till att moderera MYCKET hårdare!
(...)
Jag ställer gärna upp som någon typ av "semi"Mod för att rensa upp därinne. Om modsen själva och även ni andra tittar in där så förstår ni ganska snabbt min frustration över denna forumdel.

Som sagt hårdare tag NU

//Rydca01
Har du använt rapporteringsfunktionen?
Citera
2012-05-15, 00:23
Medlem
rydca01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Har du använt rapporteringsfunktionen?
Det ska väl kanske erkännas att den inte används flitigt men det handlar om så uppenbara "missar" från mods och postare att man inte ens behöver öppna trådarna för att se hur malplacerade dom är.
Men självklart måste både jag och övriga läsare/postare i forumdelen bli bättre på knappen.
Citera
2012-05-15, 00:51
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Det ska väl kanske erkännas att den inte används flitigt men det handlar om så uppenbara "missar" från mods och postare att man inte ens behöver öppna trådarna för att se hur malplacerade dom är.
Men självklart måste både jag och övriga läsare/postare i forumdelen bli bättre på knappen.
Dock är det otroligt svårt att hålla koll på varenda liten tråd, särskilt om man modererar flera delforum. Därför är det bra om du även rapporterar de uppenbara "missarna".
Citera
2012-05-15, 01:12
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Dock är det otroligt svårt att hålla koll på varenda liten tråd, särskilt om man modererar flera delforum. Därför är det bra om du även rapporterar de uppenbara "missarna".

Så sant så. Man ska ta i beaktande hur mycket det faktiskt postas på forumet, bara timmen mellan midnatt och kl 01 idag så postades det ~1100 inlägg. Då är det ändå ganska lugnt den här tiden på dygnet.

Så RP:a inlägg som man tycker bryter mot någon regel så tar moderatorerna hand om det.

admin5
Citera
2012-05-15, 01:20
Medlem
rydca01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Så sant så. Man ska ta i beaktande hur mycket det faktiskt postas på forumet, bara timmen mellan midnatt och kl 01 idag så postades det ~1100 inlägg. Då är det ändå ganska lugnt den här tiden på dygnet.

Så RP:a inlägg som man tycker bryter mot någon regel så tar moderatorerna hand om det.

admin5
Självklart förstår jag att det är mycket att göra, men kanske är dags att utnämna hjälpredor med begränsade moderator funktioner så att vi slipper malplacerade trådar?
Det verkar ju som att det inte hinns med från vanliga mods där. Tycker att det i övrigt modereras väldigt bra på forumet och det är sällan jag hittar någon tråd som är felplacerad som inte har hunnit flyttats men just i tatueringsdelen är det väldigt mycket felaktiga placeringar. Även trådar på sida 2 som ligger kvar.
Får väl ta en vända med märkpennan och rapportera dom som ligger fel.

Kanske något tänkvärt åt båda håll i fortsättningen?

Med vänliga hälsningar,
Rydca01

EDIT: Motivdelen ska väl också gälla placering? Eftersom det har med motivet att göra och sällan själva tatueringsdelen?
Senast redigerad av rydca01 2012-05-15 kl. 01:27.
Citera
2012-05-15, 01:45
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Självklart förstår jag att det är mycket att göra, men kanske är dags att utnämna hjälpredor med begränsade moderator funktioner så att vi slipper malplacerade trådar?
Det verkar ju som att det inte hinns med från vanliga mods där. Tycker att det i övrigt modereras väldigt bra på forumet och det är sällan jag hittar någon tråd som är felplacerad som inte har hunnit flyttats men just i tatueringsdelen är det väldigt mycket felaktiga placeringar. Även trådar på sida 2 som ligger kvar.
Får väl ta en vända med märkpennan och rapportera dom som ligger fel.

Kanske något tänkvärt åt båda håll i fortsättningen?

Med vänliga hälsningar,
Rydca01

EDIT: Motivdelen ska väl också gälla placering? Eftersom det har med motivet att göra och sällan själva tatueringsdelen?

Som sagt, skicka RP så tror jag det kommer att lösa sig.

Din fråga på slutet låter jag någon moderator i den avdelningen eller annan bättre lämpad än jag själv att svara på men det låter ju logiskt det du skriver.

admin5
Citera
2012-05-15, 01:53
Medlem
rydca01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Som sagt, skicka RP så tror jag det kommer att lösa sig.

Din fråga på slutet låter jag någon moderator i den avdelningen eller annan bättre lämpad än jag själv att svara på men det låter ju logiskt det du skriver.

admin5
Får man ersättning för slitage på datamus? haha nej skämt åsido, Har kört RP på ett första sidan och det kommer fler imorgon.

Ja visst gör det?

//Rydca01
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in