2012-05-14, 21:53
Medlem
Tjena!

Jag såg på en dokumentär ett tag sen där dem berättade om någon sorts drog som fick studenter att förbättra studierna, dem gjorde göra läxor och annat mycket snabbare

Dokumentären hette något med fast stronger

Så min fråga till er är: vad hetter drogen? vilka birffecter har den? vart kan man få tag på desa?

Tack på förhand!
Citera
2012-05-14, 21:59
Medlem
bite-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatsVagn
Tjena!

Jag såg på en dokumentär ett tag sen där dem berättade om någon sorts drog som fick studenter att förbättra studierna, dem gjorde göra läxor och annat mycket snabbare

Dokumentären hette något med fast stronger

Så min fråga till er är: vad hetter drogen? vilka birffecter har den? vart kan man få tag på desa?

Tack på förhand!
bättre att ställa den frågan i drog forumet, du får kanske bättre svar där, om du nu inte orkar kolla upp det själv i dokumentären.
btw så hette den Bigger Faster Stronger
lycka till!
Citera
2012-05-14, 22:01
Medlem
bilens avatar
Jag tror dom snackade om ritalin (metylfenidat) vilket tydligen ska vara vanligt bland studenter i USA. Det är medicin som används för folk med ADHD/ADD. vilket hjälper dom med koncentrationen. har aldrig testat att studera på det men har testat med tjack (metylfenidat är likt tjack i rus) och visst funkar det i väldigt små doser men räkna inte med att det kommer få dig att tycka läxorna är roliga och göra dig mer motiverat. men visst kan det hjälpa kreativiteten vid skrivande tex..

Dom kan också ha menat s.k. Smart Drugs. finns en hel del olika. Ingen vet hur dom fungerar på hjärnan men folk säger att dom känner sig klart smartare på dessa och det ska hjälpa minnet mycket också.

Jag själv har testat en s.k. smart drug som heter Piracetam som är den allra vanligast och jag tog det tsm med en kolinkälla som det sägs att man behöver. och jag tycker inte det fungerade alls. Tog dom i ett halvår varje dag ungefär. kände absolut ingen skillnad alls, så vet inte riktigt varför jag fortsatte...

dom funkar dock att boosta Centralstimulerande droger tycker jag. rätt mycket. och jag tycker att man inte blev bakfull dagen efter alkohol heller.
Citera
2012-05-14, 22:43
Medlem
beregistains avatar
sök adderall
Citera
2012-05-14, 22:58
Medlem
LastHopes avatar
Vet inte vilken drog du syftar på i filmen men efedrin, amfetamin eller DMAA funkar för ändamålet. Sen gäller det är bruka och inte missbruka, man bygger öven upp toleransen fort på dessa.
Citera
2012-05-14, 23:09
Medlem
Tror du finner lyckan bättre i forumet för centralstimulantia.

Eller tror du att det var testo dom fick?
Citera
2012-05-14, 23:18
Medlem
Tvivlar på att det var ett dopingpreparat, även om jag kan förstå hur du tänkte när du la tråden i den kategorin. Min gissning är amfetamin eller något annat uppiggande medel.
Citera
2012-05-15, 02:50
Medlem
Adderall som någon tidigare skrev. Finns nästan inte alls i Sverige dock, men lågdos amfetamin funkar typ likadant.

Om du nu lyckas få tag på adderall så var jävligt försiktig, den är inte speciellt farlig i sig, men har du en gång pluggat på adderall så vill du göra det igen. Många åker i depression pga den drogen.
Citera
2012-05-15, 20:20
Medlem
unsungs avatar
Doping -> Övriga droger

// moderator
Citera
2012-05-16, 21:59
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill.biceps
Adderall som någon tidigare skrev. Finns nästan inte alls i Sverige dock, men lågdos amfetamin funkar typ likadant.

Om du nu lyckas få tag på adderall så var jävligt försiktig, den är inte speciellt farlig i sig, men har du en gång pluggat på adderall så vill du göra det igen. Många åker i depression pga den drogen.

Adderall som är racematiskt amfetamin är en höjdare att plugga på, finns både via apoteket( då i form av Metamina och Amfetamin Recipt) och på gatan som vanligt gatuamfetamin.
Lightvarianten är metylfedinat/etylfedinat som dels finns i MediKinet, Concerta, Ritalin och som pulver, vilket fungerar riktigt bra för vissa men har inte riktigt samma potens som riktigt amfetamin.

Det är sant att en biverkning av dessa mediciner är deppresion och ångest men det är inte särkillt vanligt sålänge man får en konstant tillförsell av preparatet så man inte "krashar" för det är då du mår dåligt. Så om man har det på recept t.ex. är det inte speciellt vanligt att drabbas att sånna biverkningar men köper du smuttsigt amfetamin på gatan och tar i godtyckliga doser så är det iom missbruk inte ovanligt att folk börjar må dåligt av det pga. sånna stora doser och "racear/vakar" dvs. att du är vaken flera dygn i sträck och tar mer och mer amfetamin och tillsisst får pyskosliknandesymptom och mår riktigt dåligt dagen/dagarna efter en sådan session.
Citera
2012-05-16, 22:01
Medlem
Många kompisar till mig brukar köra "Tjack-Pluggning"

Du tar alltså tjack och sitter uppe ett bra jävla tag och bara dö pluggar. Brukar funka för dem.

you know what they say.

"Get high, get high scores"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in