2012-05-14, 19:51
Medlem
BIRDIE13s avatar
Nu när det börjar bli sommartider och lite torrare ute så har jag börjat bli riktigt nojig över om jag skulle råka antända någonting. Står ofta i en liten skogsdunge som har direkt anslutning till andra hus runt omkring.

Har ni någon gång lyckats antända någonting efter att ni fimpat ciggen?
Citera
2012-05-14, 20:01
Medlem
Bongmons avatar
En gång, vid ett köpcentrum så var det en spotunna med "askfat" på sidan där man kunde fimpa, ja slängde min fimp där medans mina polare tände en ny cigg (vi var unga, fränt att röka ) och efter några minuter började det ryka ganska bra ut dedär facket, antände en stund senare.

En gång, när ja var ung brukade ja "sprätta iväg" fimarna när ja var klar, så landade en i en soptunna som självklart började brinna.. Var ett misstag o ja skämdes ganska bra.

Lite senare började ja fimpa/släcka fimparna ordentligt istället. Nu röker ja inte längre.
Citera
2012-05-14, 21:32
Medlem
Fukitals avatar
Ett picknickbord.
Citera
2012-05-18, 05:14
Medlem
Bonnatorps avatar
Kom precis på att jag måste skrämma polarna och hälla lite kemiskt ren bensin i "askfatet" (en mugg med vatten i) nästa pokerkväll
Citera
2012-05-18, 05:16
Medlem
InsaneInBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Kom på att jag måste runka polarna och hälla lite kemiskt ren bensin i "deras rumphål" (en mugg med vatten i) nästa pokerkväll

Daaamn
Citera
2012-05-18, 06:53
Medlem
Sneakss avatar
jag tror inte att jag har "lyckats" antända något när jag har fimpat mina cigaretter. hehe, det enda skulle väl vara att det har börjat brinna i mina ännu äldre ciggfimpar som låg i askkoppen redan. är jag ute och röker så har jag blivit uppfostrad att alltid trycka till mina brinnande fimpar som jag släppt eller kastat på marken med yttersulorrna på mina adidas stan smith. när jag var liten så gillade jag inte det eftersom det kunde bli smutsigt under dom vita sulora, men nu bryr jag mej inte längre om det!
Citera
2012-05-18, 17:31
Medlem
VVeeDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Kom precis på att jag måste skrämma polarna och hälla lite kemiskt ren bensin i "askfatet" (en mugg med vatten i) nästa pokerkväll
Varför? Det kommer inte börja brinna. Bensinen kväver bara glöden.
Citera
2012-05-18, 20:25
Medlem
ojskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InsaneInBrain
Daaamn
Vad menas?

Själv har jag försökt, dels genom att fimpa den på torrt blad och dels genom att låta den glöda ur på en tidning, ingenting funkade utan det blev bara svartbrända spår. Förstår verkligen inte hur sängrökare lyckas bränna ihjäl sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in