2012-05-14, 19:45
Medlem
kotteens avatar
Hej alla!
Kändes som en ganska stor grej, så väljer att starta en tråd.
(Såg att Heavy startat en tråd 2010, men den var 45 sidor om hans personliga problem)

Efter 5-6 veckor på 250mg/e5d Testo E (Galenika) fick jag häromdagen oregelbunden puls, hög puls, hårda slag blandat med svaga.
För att göra en lång historia kort blev jag hämtad med ambulans.
Efter 15 timmar på sjukan sövdes jag ned, då hjärtat inte återgått till att fungera vanligt. Hade då redan fått betablockerare osv, som inte fungerade.
Nedsövd körde de defibrillator på mig.
Vaknade upp, lite rutintester (EKG, BT, Ultraljud) och så fick jag pysa därifrån efter 3 timmar ungefär.

Det som hade hänt var tydligen "hjärtflimmer" eller "förmaksflimmer". I och med att hjärtat inte jobbar som det ska, kan detta orsaka proppar. Har man otur får man en i hjärnan (stroke).
Mitt BT var 140/80 (normalt) och min vilopuls låg på ca 140, gick ner till 100 när jag sov.
När jag var färdig på sjukan var det som om inget hade hänt, hjärtat såg perfekt ut.

När jag skulle lämna sjukhuset såg jag till att få tala kort med läkaren i enrum, "off the record".
Han var helt säker på att det var Testosteronet som påverkat mitt hjärta.
Hjärtflimmer i såhär ung ålder är tydligen extremt ovanligt (jag var väl den enda under 65 bast på Hjärt-avdelningen). Således förstod han att det fanns en förklaring.

Han bad mig att lägga av. Direkt. Cold turkey. Annars kan jag ha mer otur nästa gång det händer.
Jag ifrågasatte såklart inte.

Det känns ungefär som någon tagit min hundvalp ifrån mig som jag fick i julklapp. Ni förstår nog.

Frågor:
Någon som upplevt liknande? (På Testo only eller även på andra prepp)
Någon som har mer vettig info om ämnet?
Någon som tror att detta kan vara ett sammanträffande, och inte alls beror på Testot?
Någon som tycker att jag ska skita i vilket och köra på?
Någon som har något annat att tillföra?

Edit: Någon som vet om alla typer av AAS bör vara lika giftiga för mig om Testot krånglar?
Är inte så påläst vad gäller vilka prepp som påverkar hjärtat mer eller mindre...

Sköt om er
Vänlig hälsning
Kotten
Senast redigerad av kotteen 2012-05-14 kl. 19:59.
Citera
2012-05-14, 19:50
Medlem
Tråkigt och höra men skönt allt är bra igen.
Har ingen egen kunskap eller erfarenhet men låter som du är känslig mot detta och testot har fått dig att tippa över.
Finns väl inte så mycket att göra än att träna rent tråkigt nog om det nu är testot som orsaker detta men känns inte som det är värt att chansa direkt.
Citera
2012-05-14, 20:21
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Har ni hjärtproblem i släkten? Pappa, mamma, någon farbror, mor och farföräldrar?
Citera
2012-05-14, 20:29
Medlem
IceDogs avatar
sjukt tråkig läsning! hoppas det blir bättre.. hur känner du kring detta? lägger du av cold turkey? riktigt tråkigt att höra som sagt, men som Dr.galenika skrev har du hjärt problem/sjukdomar i släkten?

När man läser detta blir man själv lite rörd faktiskt, som nyss på en annan killes dbol kur som spåra ur, byggarproffsens eller andra andra som skriver liknande, heavy,cyp,maka,bsf med hans njurar osv.. bp nu igen med hans lever.. trots att detta eller liknande händer de flesta och man är mkt väl medveten om vad som kan och kommer hända med alla sides, sitter jag nu själv och inväntar att dra igång min första kur, och jag vet även att jag har ett mål som kräver bruk, och en livsgnista som kräver bruk för att hållas starkt igång, sen ngn dag framöver kommer man själv skriva liknande inlägg i sin rapport. man kan dö om man fortsätter, om man lägger av är man också död på ett sätt och antagligen avslutar livet på annat sätt kanske, bara framtiden som utvisar det.

Ändå så väljer vi att göra det vi gör, och vissa fortsätter i flera år trots biverkningar, och när det drabbar ngn annan blir man rörd. undra hur man reagerar när det händer än själv, tror inte man bryr sig lika mkt, man tror väl att man är odödligt eller något, så dom som blir mest sårade är ju de nära & kära man har...tragiskt på ett sätt, men detta är det vi vill och måste göra.

Hoppas verkligen att detta löser sig och reder ut sig för dig, krya på dig, håll oss uppdaterade

Mvh
Citera
2012-05-14, 20:31
Medlem
jävligt intressant.. tråkigt och höra.

kan ärligt säga att jag ligger faktiskt på samma just nu, 250 e5d av gal också, och har upplevt samma saker.. men försökt intala mig själv är det är någon kombination av stress, ångest och preppet.
hur kändes det när "attacken" kom? small det bara till sådär och du fick jättehög puls? oregelbundna slag? jag känner igen mig på "fick jag häromdagen oregelbunden puls, hög puls, hårda slag blandat med svaga.".. fan.

har fått det några gånger på kvällarna oftast, även "dubbelslag" så man känner man känner som att pulser slår i halsen kraftigt/det blir ett sug. detta sug har ibland kommit när man legat och ska sova, så man kan känna suget i halsen kanske 4-5ggr på en minut, för att sedan lugna ner sig succesivt och vara över på några minuter.

vad bör jag göra? bör jag oroa mig?

kollade mitt bt senast idag, 136/67, och vilopulsen låg och svajjade lite mellan 75-85.
kollade nu precis i stillasittande stund igen, 72 vilopuls.

Mvh
Citera
2012-05-14, 20:42
Medlem
Två massiva infarkter p.g.a höga doser testo/effedrin under några år.
Been there,done that...
Citera
2012-05-14, 20:59
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan66
Två massiva infarkter p.g.a höga doser testo/effedrin under några år.
Been there,done that...

Hur höga doser talar vi om då? Du får gärna vara lite mer tydlig.
Citera
2012-05-14, 21:01
Medlem
ClasseEks avatar
Tråkigt att läsa detta, hoppas du mår bättre nu i vilket fall.
Är det några i din släkt som haft hjärtproblem också?

Mvh
Citera
2012-05-14, 21:11
Medlem
Rootboxs avatar
Det finns många som har medfödda hjärtproblem. Behöver inte ha något som går i arv.
Hjärtats utveckling är oerhört känsligt och fel kommer även hos släkten som har perfekta
friska hjärtan. Ibland upptäcker man hjärtfelen i tidig ålder, ibland först när man är vuxen
eller när man blir gammal. Har vänner som är i 30 års åldern som inte preppar men får
hjärtproblem med jämna mellanrum. Åker in på akuten och hem igen. Läs på mer om förmaksflimmer.

Skulle testot orsaktat detta, så avstå från det.
Skulle testot inte orsaktat detta så avstå från testo eftersom det kan förvärra besvären.
Citera
2012-05-14, 21:19
Medlem
runds avatar
Måste varit någon som luggit och grott, efter 6veckor så har knappast testot kommit igång. Tråkigt som fasen, lider med dig. Om det inte vore så att det visade sig på sjukhuset att du verkligen hade flimmer skulle jag ha gissat på ångest/nojja men nu var ju fallet inte så..

Jag tycker absolut du borde lägga ner preppandet direkt och sluta läsa här, man blir sugen när man sitter och läser. Även ifall det skulle gå bra för dig och inte testot orsakat det så kommer det garanterat tillbaka om något år. Det blir jobbigare att ge sig ju längre man använt roids, som med allt annat.

Håll dig även borta ifrån stimulantia så du inte börjar använda massor av pwo:s, jag är säker på att ett regelbundet bruk av pwo:s är värre för hjärtat än 250-350mg testo i veckan.
Citera
2012-05-14, 21:23
Medlem
Mellan 1000-2000mg testo/vecka och 150mg Effe före var pass.
Både testo och effe slår stenhårt på hjärtat
vilket är väl dokumenterat. Har en helt förträfflig Cardiolog
på Sahlgrenska som kan sin sak...
Citera
2012-05-14, 21:23
Bannlyst
Om hjärtat såg perfekt ut så låter det som att du bara hade otur, hjärtat jobbar ju hårdare och man får högre puls när man är på testo så det kan väl kanske varit pga att hjärtat inte är van vid sån puls hela tiden som något hände.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in