• 1
  • 2
2012-07-30, 16:29
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Se intervju postad av slipperybaloon. Han sa nej till 50 miljoner dollar för 2 nya säsonger av chappelle show, på grund av det livet det hade medfört. Han fuckade inte ur, utan åkte helt enkelt på en två veckors semester utan att säga till någon. Att sedan Hollywood och produktionsbolag blir sura och börjar hitta på rykten typ "Han är på mentalsjukhus" och att han är beroende av crack är en annan sak, och det har man ju sett innan när de inte får som de vill.

Han har nog inte så mycket problem utan lever precis som han vill, på en farm i Ohio, röker lite weed och umgås med familjen.

Tycker man half baked är det bästa av chappelle så har man missat 99% av hans humor.
Han är oerhört smart och genomtänkt i det mesta av hans humor, förutom just den filmen.
Chappelle show är sylvass samhällskritik ett smart paket och det är därför det är en av de mest sålda tv-serierna på dvd någonsin.

Sedan finns det ju såklart alltid folk som bara ser ytan av hans humor och tycker om det för det. Detta var också en av anledningarna till att han sa nej till vidare kontrakt.

Det finns ju aldrig en "svart eller vit"(passande ord?) sanning.
JAG vet inte sanningen.
Men man kan ju misstänka att allting inte är som det ska.
Det BRUKAR vara så.
Och jag måste faktiskt ifrågasätta om du läser "soundbytes" från David Chapelles publicist....

//Crimson
Citera
2012-07-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Det finns ju aldrig en "svart eller vit"(passande ord?) sanning.
JAG vet inte sanningen.
Men man kan ju misstänka att allting inte är som det ska.
Det BRUKAR vara så.
Och jag måste faktiskt ifrågasätta om du läser "soundbytes" från David Chapelles publicist....

//Crimson

Det finns alltid en sanning i ett händelseförlopp. Sedan kan olika personer uppleva det olika.

Jag vet inte vad "soundbytes" är, och Chappelles publicist vet jag inte vem det är för jag har aldrig läst ett ord av personen. Jag har dock sett de mesta av hans intervjuer och de följer samma linje och hans förklaring är både logisk, sammanhängande och känns genuin.
Jag är tusen gånger mer benägen att tro på honom än på någon amerikansk skvallerblaska som är notoriska lögnare och som dessutom har 0 bevisföring bakom deras påståenden.

Vill du veta mer så ta och se ett par intervjuer med honom gällande ämnet så kommer du se att han verkar väldigt balanserad och så långt ifrån ett crack-mental-breakdown man kan komma.
Citera
2012-07-30, 17:28
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Det finns alltid en sanning i ett händelseförlopp. Sedan kan olika personer uppleva det olika.

Jag vet inte vad "soundbytes" är, och Chappelles publicist vet jag inte vem det är för jag har aldrig läst ett ord av personen. Jag har dock sett de mesta av hans intervjuer och de följer samma linje och hans förklaring är både logisk, sammanhängande och känns genuin.
Jag är tusen gånger mer benägen att tro på honom än på någon amerikansk skvallerblaska som är notoriska lögnare och som dessutom har 0 bevisföring bakom deras påståenden.

Vill du veta mer så ta och se ett par intervjuer med honom gällande ämnet så kommer du se att han verkar väldigt balanserad och så långt ifrån ett crack-mental-breakdown man kan komma.
Jag köper och accepterar vad du säger.
Som jag SA tidigare har jag inte järnkoll på David Chapelle.
Men ett ord på vägen:
Sluta ALDRIG ifrågasätta "sanningen"....

Slänger t.om in:

Mvh //Crimson
Citera
2016-01-05, 00:57
Medlem
Kurtkenneths avatar
Han har gått upp i vikt och har en mörkare röst nu, konspirationsteoretikerna snackar om att han bytts ut men det kan man tro vad man vill om.

Kanske var bra att han la av på toppen av karriären, ingen minns något dåligt om Dave förutom att han slutade.
Senast redigerad av Kurtkenneth 2016-01-05 kl. 01:21.
Citera
2016-01-05, 02:54
Medlem
Hirvis avatar
https://www.youtube.com/watch?v=yxJY2MrmWvQ

Han var med på Lettermans show 2014,
Citera
2016-01-05, 14:07
Medlem
Strychnos avatar
Tv-serier och tv-program --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2021-10-27, 09:00
Medlem
GormDenGamles avatar
Han står på sig efter att ha skämtat om transor. Ingen jävla vekling som viker sig.
Kung Chapelle!

Citat:
“It’s been said in the press that I was invited to speak to the transgender employees of Netflix and I refused. That is not true — if they had invited me I would have accepted it, although I am confused about what we would be speaking about,” Chappelle said in the video. “I said what I said, and boy, I heard what you said. My God, how could I not? You said you want a safe working environment at Netflix. It seems like I’m the only one that can’t go to the office anymore.”

Citat:
Though Chappelle said he was willing to meet with members of the trans community, he jokingly listed off a slew of conditions that would have to be met: “To the transgender community, I am more than willing to give you an audience, but you will not summon me. I am not bending to anybody’s demands. And if you want to meet with me, I’d be more than willing to, but I have some conditions. First of all, you cannot come if you have not watched my special from beginning to end. You must come to a place of my choosing at a time of my choosing, and thirdly, you must admit that Hannah Gadsby is not funny.”

https://variety.com/2021/film/news/d...es-1235097068/
Citera
2022-05-04, 15:41
Medlem
2n00b4Us avatar
Dave Chappelle vart tacklad av en man som tog sig upp på scen under ett uppträdande på Hollywood Bowl. Mannen har blivit arresterad och han hade på sig en pistol och en kniv, men det verkar oklart varför han attackerade Dave Chappelle än så länge.

https://www.youtube.com/watch?v=g9g9Y3BgYMQ
Citera
2022-05-04, 17:57
Medlem
TheSurvivor87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Dave Chappelle vart tacklad av en man som tog sig upp på scen under ett uppträdande på Hollywood Bowl. Mannen har blivit arresterad och han hade på sig en pistol och en kniv, men det verkar oklart varför han attackerade Dave Chappelle än så länge.

https://www.youtube.com/watch?v=g9g9Y3BgYMQ

Tydligen bröt väktarna mannens båda armar (han fick bäras ut på bår efter dådet). Visst han kunde haft kniv på sig men ändå
Citera
2022-05-04, 21:15
Medlem
Thailand69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSurvivor87
Tydligen bröt väktarna mannens båda armar (han fick bäras ut på bår efter dådet). Visst han kunde haft kniv på sig men ändå

Bra, så asen lär sig sin plats
Citera
2023-04-15, 09:46
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSurvivor87
Säkert nån som tog illa upp av The Closer.
Transorna gillar inte att bli behandlade som alla andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in