2012-05-14, 18:11
Medlem
Jag såg nyss en filmsekvens på Aftonbladet som visar ett bråk i Helsingfors, som slutar med att en man puttas mot ett tågspår precis när ett tåg kommer.
Se själva:
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brottstraff/article14755428.ab

Men när mannen "studsar" tillbaka från tåget, så ser det ut som en skepnad kastar upp honom på perrongen. Jag märkte direkt att det såg ut som en arm som stötte tillbaka honom ca 0:19 in i klippet. Kan det kanske vara en såkallad skyddsande?
Är det någon mer än jag som tycker att det ser lite ut som en skepnad/spöke?
Citera
2012-05-14, 18:15
Medlem
Cowtippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumo
Jag såg nyss en filmsekvens på Aftonbladet som visar ett bråk i Helsingfors, som slutar med att en man puttas mot ett tågspår precis när ett tåg kommer.
Se själva:
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brottstraff/article14755428.ab

Men när mannen "studsar" tillbaka från tåget, så ser det ut som en skepnad kastar upp honom på perrongen. Jag märkte direkt att det såg ut som en arm som stötte tillbaka honom ca 0:19 in i klippet. Kan det kanske vara en såkallad skyddsande?
Är det någon mer än jag som tycker att det ser lite ut som en skepnad/spöke?
Ja naturligtvis!!!!
Annars kan det säkert vara lite snörök.
Pajas..
Citera
2012-05-14, 18:20
Medlem
nattbushcitys avatar
Jag älskar att så fort något suddigt fastnar på en lins = övernaturligt.
Citera
2012-05-14, 18:23
Medlem
godawdos avatar
Han blir ju kastat/ studsat tillbaka av tåget, men får svåra skallskador.
Citera
2012-05-14, 18:37
Medlem
thinkagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godawdo
Han blir ju kastat/ studsat tillbaka av tåget, men får svåra skallskador.

Hur fan studsar han tillbaka av ett hårt tåg? Hård materia kan man inte ''studsa tillbaka'' av. Han skulle antingen snurra runt eller kastas framåt.

Jag säger att det är en skyddsängel fångad på bild, mycket trevligt!
Citera
2012-05-14, 19:01
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkagain
Hur fan studsar han tillbaka av ett hårt tåg? Hård materia kan man inte ''studsa tillbaka'' av. Han skulle antingen snurra runt eller kastas framåt.

Så om jag knuffar dig hårt som fan mot ett tåg i full fart, du tror inte du kommer studsa tillbaks?
Vad skulle annars ske? Man fastnar på ytan? Försvinner?
Senast redigerad av Rust-Lee 2012-05-14 kl. 19:03.
Citera
2012-05-14, 20:21
Medlem
Limberjs avatar
Just såna här saker kan jag vara lite skeptisk mot. Gravitation och allt det där kan ju tydligen se lite märklig ut ibland, bete sig märkligt..

Jag tror att
1. han slog i tåget, i någon kant som liksom stack fram, och fick honom att flyga tillbaka sådär, eftersom tåget var i rörelse.
Minns inte om man ser i vilken riktning han blev puttad. Visst, man kan säga "rakt mot tåget??", men även kan han ha blivit knuffad lite åt hållet som tåget kom ifrån, och gjorde så att lyckades flyga sådär.
2. att någon var där och hjälpte honom den dagen.
Vet någon vad han har sagt efter händelsen? Blev han intervjuad eller något? Vad tror han själv?
Citera
2012-05-14, 20:32
Medlem
Kayamas avatar
Jag ser i ärlighetens namn ingenting, i så fall snöyr eller dylikt.

Jag tror personligen på skyddsandar men vet inte mycket om dem.
Det kan väl inte hända ofta att de griper in sådär, för i så fall borde det vara rätt mycket mindre olyckor med dödsutgång?
Citera
2012-05-14, 20:34
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Själv så tycker jag att det är ganska uppenbart att kroppen träffar sidan på tåget. Då kan det egentligen bara ske två saker som jag ser det. Antingen så dras han ner under tåget eller studsar tillbaka på perrongen. Han hade lite flax här alltså mitt i alltihopa
Citera
2012-05-14, 23:18
Medlem
Citat:

Nej, precis.. Lägger du en hård kula på marken och kastar en annan hård kula på denna så klibbar dem ihop och rör sig inte en centimeter. Skeptiker är dumma i huvudet som tror på rörelsemängd. Heil skyddsandar, spöken och ufon!
Citera
2012-05-15, 15:11
Medlem
yoyisys avatar
what if....... tåget är skyddsanden : O

Nej men tycker det ser kostig ut eftersom han flyger så mycket från tåget och tycker det ser ut som om han glider en bit tillbaka. Tycker hela grejen är skum... det jag vet är att JAG tror inte att tåget puttade tillbaka honom. Men vem vet...finnarna kanske har lite studs i sina tåg
Citera
2012-05-15, 15:25
Medlem
Citat:

Jo det syns ju att skuggan lutar sig över honom när han ligger där också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in