• 1
  • 2
2012-05-14, 23:25
Medlem
The.Princes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Det går inte, solen lyser alltid på mig och det är så hemskt. Jag mår alldeles utmärkt annars är en allmänt glad person men just solnedgångar i Sverige, usch och fy!

Komplicerat fall. Du borde bära solglasögon konstant alternativt vara inomhus? Solbrillor rekommenderar jag.
Har aldrig hört att man mår sämre av solen, det är den som skapar energi för allt liv! Sen att du inte gillar solnedgångar... Hur känner du dig inombords vid sådana tillfällen? Sticker det i ögonen?
Citera
2012-05-14, 23:31
Medlem
Stickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Jag trivs bäst när det är ruskväder. Känns som världen är i synk med mitt humör då. Sommaren trivs jag inte i så mkt däremot gillar jag sena sommarkvällar.

Håller med fullständigt, att jag sen är allergisk mot solfan gör mig ju inte mer sugen på att ligga och gassa.
Citera
2012-05-14, 23:32
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Prince
Komplicerat fall. Du borde bära solglasögon konstant alternativt vara inomhus? Solbrillor rekommenderar jag.
Har aldrig hört att man mår sämre av solen, det är den som skapar energi för allt liv! Sen att du inte gillar solnedgångar... Hur känner du dig inombords vid sådana tillfällen? Sticker det i ögonen?

Oftast befinner jag mig inomhus, men svårt att beskriva just när solen håller på att gå ner känns allting så deppigt bara en sorglig känsla pga estetiken. Ingenting allvarligt men tänkte bara höra om någon annan känner likadant. Kanske för att det är en tråkig tid på dygnet också jag vet inte.
Citera
2012-05-14, 23:39
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10907306.ab
Säger Aftonhoran ja...

Tror att det är precis lika vanligt med vinter, vår, sommar som höst depression. Alla funkar olika.. Själv har jag väl mest vinterdepression pga mörkret och att det finns begränsade saker att göra. Får även massa ångest när jag vet att det är tiden på halvåret jag vet att det bara kan bli mörkare om dagarna.. Dvs i slutet av juli eller vad det är...

Mvh
Senast redigerad av Psychorama 2012-05-15 kl. 00:26.
Citera
2012-05-15, 00:28
Medlem
The.Princes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Säger Aftonhoran ja...

Tror att det är precis lika vanligt med vinter, vår, sommar som höst depression. Alla funkar olika.. Själv har jag väl mest vinterdepression pga mörkret och att det finns begränsade saker att göra. Får även massa ångest när jag vet att det är tiden på halvåret jag vet att det bara kan bli mörkare om dagarna.. Dvs i slutet av augusti.

Definitivt. Alla funkar olika. För mig är solen en stor del till ett bättre välmående. Jag avskyr vintern och det är jag knappast ensam om att tycka. Mörkt och eländigt nästan hela dagarna. Det känns dött och det är så förbannat trist, trots att jag är en människa som gillar att vara uppe på nätterna. Jag vill ha ljus och solsken på dagarna. Minns bara för några månader sen när man gick till gymmet vid lunchtid då det är ljust, och sen när man kommer därifrån helt utmattad så är det nästan kolsvart ute, lite ångest! Ge mig mer sommar!
Tycker det är intressant att andra människor föredrar andra årstider än sommaren.
Senast redigerad av The.Prince 2012-05-15 kl. 00:31.
Citera
2012-05-15, 03:30
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Definitivt. Alla funkar olika. För mig är solen en stor del till ett bättre välmående. Jag avskyr vintern och det är jag knappast ensam om att tycka. Mörkt och eländigt nästan hela dagarna. Det känns dött och det är så förbannat trist, trots att jag är en människa som gillar att vara uppe på nätterna. Jag vill ha ljus och solsken på dagarna. Minns bara för några månader sen när man gick till gymmet vid lunchtid då det är ljust, och sen när man kommer därifrån helt utmattad så är det nästan kolsvart ute, lite ångest! Ge mig mer sommar!
Tycker det är intressant att andra människor föredrar andra årstider än sommaren.
Precis, det bevisar på hur pass olika vi egentligen är allihop Intressant.

One love.
Citera
2013-03-21, 09:35
Medlem
Nochillss avatar
Jag har definitivt vårdepression den här perioden Februari-Mars innan solen börjar att lysa ordentligt. Då känner jag mig mer trött och hängig än normalt och har ett dåligt, instabilt humör. Jag tänker mig att vad det har att göra med, är att man måste tampas med snöstormar, is och halka.
Citera
2013-03-21, 09:56
Medlem
-vaas-s avatar
Ät D-vitamin tillskott. 2000IE
Citera
2013-03-21, 09:59
Medlem
Nochillss avatar
[quote=-vaas-]

Ja det är sant, jag brukar äta multi-vitaminer men slarvar med doserna, måste ta mig i kragen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in