2012-05-13, 16:08
Medlem
bringdaruckuss avatar
Tja, är 18 år och planerar för min första tatuering. Den skall vara placerad på underarmen och nu har jag sjukt mycket idéer på olika motiv.

Har fastnat för lite olika illustratörer och konstnärer , bland andra en som heter Derrick Castle. Han har gjort en serie indiankvinnor i en sjukt snygg stil så nu är mina frågor.

http://dribbble.com/system/users/22876/screenshots/548455/buffalo-beauty-dribble.jpg?1336394915

http://dribbble.com/system/users/22876/screenshots/516977/native-warpaint-dribble.jpg?1334578231

Är det wt med en tatuering av en indian/hur uppfattas det av andra?

Tror ni stilen skulle funka som en tatuering?
Citera
2012-05-13, 16:12
Medlem
baramejs avatar
Det viktigaste är ju att du gillar din tatuering.
Tror bilderna du länkat kan funka, men gissar att dom behöver vara rätt stora p.g.a detaljrikedomen.

Personligen gillar jag inte alls dylika motiv.
Men det är inte jag som skall ha den heller.
Citera
2012-05-13, 16:15
Medlem
EvilGuys avatar
WT är väl lite att ta i men det är ju inte så att samhällets toppskikt står för de flesta tatueringarna som görs - det är definitivt ett fenomen främst funnet bland låg- och medelinkomsttagare.

Vill du ha en indiankvinna på din arm så ska du givetvis ha det också.
Citera
2012-05-13, 16:18
Medlem
Argrashs avatar
Tatueringar är WT oavsett motiv och placering.
Citera
2012-05-13, 16:27
Medlem
bringdaruckuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baramej
Det viktigaste är ju att du gillar din tatuering.
Tror bilderna du länkat kan funka, men gissar att dom behöver vara rätt stora p.g.a detaljrikedomen.

Personligen gillar jag inte alls dylika motiv.
Men det är inte jag som skall ha den heller.

Tack för feedback.

Ja, det känns som en annan grej, om det faktiskt är genomförbart på underarmen med tanke på alla detaljer.

Vet att det finns trådar för tatueringsmotiv men länka gärna lite saker du tycker är snygga, all inspiration är bra.

Sen är det väl inte direkt att jag är supersugen på just en indiankvinna, det var mest stilen samt den "serie-liknande" stilen han har på sina konstverk.
Citera
2012-05-13, 18:55
Medlem
felstavadds avatar
Snubblade bara in på denna del av forumet men tänke jag kunde skriva vad jag tyckte i alla fall.

Jag tyckte inte motiven var speciellt snygga alls faktiskt, hade jag sett nån med en sån tatuering så hade jag undrat vad den betydde för personen och förväntat mig en djupare mening och betydelse. Om personen då svarat att "nej, den betyder inget alls, den är bara snygg", så hade jag nog bara tyckt det var en konstig tatuering på en människa med annorlunda smak.

Om det bara är stilen och inte indianbruden du är ute efter rekomenderar jag dig att söka vidare om du inte är 100% att du vill ha den. WT eller inte får nån annan bedöma, gillar inte den kategoriseringen när det gäller smak och tycke mellan folk. Fult-snyggt eller ok-konstig är bättre. I dessa fall tycker jag personligen att de var konstiga åt det mindre snygga hållet.

Tack för mig och adjö, nu glider jag vidare till juridikdelen.
Citera
2012-05-15, 08:46
Medlem
kikoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringdaruckus
Tja, är 18 år och planerar för min första tatuering. Den skall vara placerad på underarmen och nu har jag sjukt mycket idéer på olika motiv.

Har fastnat för lite olika illustratörer och konstnärer , bland andra en som heter Derrick Castle. Han har gjort en serie indiankvinnor i en sjukt snygg stil så nu är mina frågor.

http://dribbble.com/system/users/22876/screenshots/548455/buffalo-beauty-dribble.jpg?1336394915

http://dribbble.com/system/users/22876/screenshots/516977/native-warpaint-dribble.jpg?1334578231

Är det wt med en tatuering av en indian/hur uppfattas det av andra?

Tror ni stilen skulle funka som en tatuering?

Funka som tatuering skulle det säkert. Dock så skulle jag välja en indian (om det nu är det du vill ha) i en betydligt mer klassisk stil. Smaken är ju som baken, den är inte bara delad utan den förändras även med åldern. Det var en väldigt speciell stil på de där bilderna och är inte säker på att du kommer tycka att dom är ens hälften så snygga om två år.

Jag är av den åsikten att om man nu ska smycka sin kropp för livet så ska man göra det ganska safe dvs antingen porträttlikt eller i någon av de mer "vanliga" stilarna. Men det är ju bara jag

Sen så är ju WT för mig i alla fall mer ett samhällsskikt än ett utseende/beteende.
Citera
2012-05-15, 09:03
Medlem
Vindhlers avatar
Fult motiv. Ful bild. Ingen djupare tanke bakom. Du kommer ångra dig innan du fyllt 20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in