2012-05-13, 14:12
Medlem
Din-mammas avatar
Allo

Nu har min sambo lyckats tvätta och torktummla bilnyckeln, och fjärren till centrallåset har lagt av. Är det bara att lämna in till fordverkstad eller finns nått det basic el knep man kan göra själv?

Hur mycket tror ni det skulle kosta om jag lämnade in den? De lär väll iofs gå på drulleförsäkring

Vad tror ni?
Citera
2012-05-13, 14:14
Medlem
Låt nyckeln ligga och torka innan du ens funderar på att använda den. Har du tur, kanske det inte har blivit någon kortslutning. Har du otur, lär du få lämna in den. Jag hoppas du har en reservnyckel du kan använda under tiden.
Citera
2012-05-13, 14:16
Medlem
vim_mortiss avatar
Öppna upp nyckeln och borsta/polera med ngn form av isopropanol.
Citera
2012-05-13, 15:18
Medlem
craschpangbooms avatar
lägg den på ett element eller dylikt, i värsta fall kan du väl nyckla dig in till du fått det åtgärdat?
Citera
2012-05-13, 15:54
Medlem
Om man badat elektronik är det viktigare att ta ur batterierna. Korrosion uppstår annars fort på kretskortet. Ta så isär prylen, bada kretskortet i avjoniserat vatten (ex biltema batterivatten), byt vatten ett par gånger.
Skölj sedan med en 50/50-blandning av avjoniserat vatten och isopropanol (finns på apoteket). Låt torka i rumstemperatur ett par dagar, hårtork om det är brått men inte för varmt. Sätt ihop igen. Rengör även hölje och batteri såklart.
Felet många gör är att de bara låter prylen torka, då funkar det oftast ett tag men sedan har det ärgat sönder. Man måste sköja bort alla rester av salter först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in