2012-05-12, 21:09
Medlem
Hej!

Jag har fått ett jobb efter mycke om och men! jag och min flickvän har alltså båda jobb, inga skulder, inga lån, vi sitter med ca 50-60tusen på kontot. Är det möjligt att få ett lån på 700 - 1 miljon typ nästa år om båda fortfarande jobbar och bara ena personen fått heltid? och att vi kan betala minst 10 000 i månaden tillbaka? givetviss måste vi fixa kontantinsatsen på 15%.

Jag förstår att ni inte kan ge några klara besked det kan endast banken göra, men kan ni ge mig lite tips eller information?

Tack för mig!
Citera
2012-05-12, 21:13
Medlem
Kan ni spara ihop 15% på ett år, och visa att ni kan spara såpass mycket och samtidigt klara era vanliga uppehälle finns det goda chanser till det.

Om du sedan får lånet eller ej är ju omöjligt att ge besked om, precis som du är inne på. Om du får lånet eller ej har mycket med vilket objekt du vill köpa, banken vill inte låna ut 1 Msek till ett ruckel som är värt 150.000, då har de helt plötsligt ingen säkerhet för lånet.
Citera
2012-05-12, 21:30
Medlem
albert666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -An0nym-
Hej!

Jag har fått ett jobb efter mycke om och men! jag och min flickvän har alltså båda jobb, inga skulder, inga lån, vi sitter med ca 50-60tusen på kontot. Är det möjligt att få ett lån på 700 - 1 miljon typ nästa år om båda fortfarande jobbar och bara ena personen fått heltid? och att vi kan betala minst 10 000 i månaden tillbaka? givetviss måste vi fixa kontantinsatsen på 15%.

Jag förstår att ni inte kan ge några klara besked det kan endast banken göra, men kan ni ge mig lite tips eller information?

Tack för mig!

varför inte ringa din bank o fråga
Citera
2012-05-12, 21:46
Medlem
Citat:
Hej!

Tack för mig!

Hur mycket tjänar ni, vilka övriga levnadsomkostnader har ni, vad har ni för utbildning osv vore bra att veta
Citera
2012-05-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albert666
varför inte ringa din bank o fråga

för att det inte är aktuellt just nu och jag tänkte att jag kunde behöva lite tips och information innan jag ringer dom? kom med något seriöst svar istället!
Citera
2012-05-12, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Hur mycket tjänar ni, vilka övriga levnadsomkostnader har ni, vad har ni för utbildning osv vore bra att veta

30 000 totalt, vi skulle lätt kunna lägga 10 000 varje månad på hyra+lån (hyra 5100) så har vi 20 000 kvar att spendera på mat,bensin,kläder,el osv.

vi kommer ha ett sparkonto vi kommer inte sitta där med 0sek direkt, vi behöver inte heller köpa något nytt till radhuset heller som kostar multum.
Citera
2012-05-15, 11:53
Medlem
albert666s avatar
Citat:
för att det inte är aktuellt just nu och jag tänkte att jag kunde behöva lite tips och information innan jag ringer dom? kom med något seriöst svar istället!

Men jag gav dej ju stt seriöst svar.
Man kan ju ringa banken o fråga bara,så får du alla svar där.Rätta svar med.
Tror du folk här har kolla på om du får låna eller inte?!

Ingen som vet mer än banken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in