2012-05-12, 20:52
Moderator
Humbugs avatar
Jag blir inte klok på detta problem. Har hört mig för lite, googlat, men tycks inte hitta lösningen.
Vid utskrift blir det en stor vit rand i mitten på papperet. Det är bara på den svarta färgen.
http://oi46.tinypic.com/10gags9.jpg

Jag har tagit ut kassetten och skakat den så in i helvete, men det blir inte bättre. Randen har visserligen flyttat sig ett par centimeter, men inte så mycket mer än så.
Det verkar tydligen inte vara frågan om att tonern är tom, enligt vad jag fått klart för mig.

Börjar misstänka att nåt sitter i vägen inne i skrivaren. Det är frågan om en Canon i-sensus LPB5050n.

Någon som känner igen problemet?
Citera
2012-05-12, 21:06
Medlem
Bongomans avatar
99% Trumman är kass. Bara att köpa nytt.
1% styrelektroniken strular så den inte tar det området.
Citera
2012-05-12, 21:17
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
99% Trumman är kass. Bara att köpa nytt.
1% styrelektroniken strular så den inte tar det området.

Det låter sådär, men jag misstänkte det...
Och jag som har slarvat bort kvittot på skrivaren... Har fortfarande garanti kvar...
Citera
2012-05-12, 21:32
Medlem
Förlåt för brutal ot, men!

Det blir jättestora vita ränder, som vanligt - i framtiden!
Citera
2012-05-12, 23:37
Medlem
WriteMasterTMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det är bara på den svarta färgen.

Jag har tagit ut kassetten och skakat den så in i helvete, men det blir inte bättre. Randen har visserligen flyttat sig ett par centimeter, men inte så mycket mer än så.
Det verkar tydligen inte vara frågan om att tonern är tom, enligt vad jag fått klart för mig.

Börjar misstänka att nåt sitter i vägen inne i skrivaren. Det är frågan om en Canon i-sensus LPB5050n.

Att randen flytta på sig kan bero på att :
En pappersbit eller kackerlacka:-) har fastnat och skymmer laserstrålen.
Eller skrapar mot pappret eller trumman.
Att ruska om skrivaren eller blåsa in tryckluft för att flytta skräpet är frestande, men man riskerar förstås att få ett stort moln av toner i rummet.

Du får försöka plocka isär skrivaren och se om du hittar något skräp i närheten av den svarta tonerkasetten. Eller i närheten av lasern.

- - -
Tonerkasetter kan ha ett fällbart lock med en trumma/rulle under. I sista hand får du försöka fälla upp locket och se om det sitter något skräp under det locket, med risk för att du spiller ut toner.
Sätt inga feta fingeravtryck på grejerna.
Senast redigerad av WriteMasterTM 2012-05-12 kl. 23:40.
Citera
2012-05-12, 23:46
Medlem
Floppsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det låter sådär, men jag misstänkte det...
Och jag som har slarvat bort kvittot på skrivaren... Har fortfarande garanti kvar...
Betalade du med kort behövs sällan kvitto. Bara att visa legg så får du en kvittokopia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in