Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-05-12, 17:40
Medlem
Kan man ge bort en "Provköra en sportbil" som studentpresent? Jag har träffat en kille i några månader, ska gå på studentbalen med honom och har nu även blivit bjuden på hans student där hans släktingar och vänner kommer att närvara. Vi är inte "officiellt tillsammans" och har inte heller pratat så mycket om att bli det, men vi har ändå roligt tillsammans och trivs i varandras sällskap. Frågan är dock vad jag ska ge honom i studentpresent?

Han har inga typiska intressen förutom att gå i skolan, gymma, festa och vara med vänner, en typisk kille alltså. Vet dock att han tycker om att köra bil och att köra fort, racea osv och funderade därför på att ge honom en provkörning med typ en ferrari eller lamborghini?

Har kollat priser och ser ut att ligga runt tusenlappen och uppåt beroende på hur mycket man vill köra. Hur mycket pengar är okej att lägga på en studentpresent, vill inte ge för mer än vad hans egna familj gör t.ex.?

Hittade ett erbjudande då man kan köra 8 km för 400 spänn, skulle det vara något eller är 8 km för lite? Även fast det är tanken som räknas kanske det är lite tråkigt om allt är slut på en kvart. Hjälp taaack, kom även med andra förslag också
Citera
2012-05-12, 17:44
Medlem
MystEquals avatar
Jag tycker det lät som en mycket bra idé om han intresserad av bilar . De flesta har väl ändå inte kört en Lamborghini så det borde väl vara en upplevelse! Personligen avskyr jag motorer och grejer, så jag skulle inte gilla det, men det är OT.

Som du själv tänkte, 8km känns lite för lite faktiskt, åtminstone dubbla. Och du borde kunna vara lugn på att inte lägga mer än föräldrarna, studentpresenter ska ju vara påkostade .
Citera
2012-05-12, 17:48
Medlem
Tycker du det är värt att ge honom det, att han gillar sportbilar och innehar körkort så kör på!
Citera
2012-05-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MystEqual
Som du själv tänkte, 8km känns lite för lite faktiskt, åtminstone dubbla. Och du borde kunna vara lugn på att inte lägga mer än föräldrarna, studentpresenter ska ju vara påkostade .

Ja precis, grejen är att jag själv har lite begränsad ekonomi och funderar på om 8 km är acceptabelt eller om det är bättre att ge honom någonting annat om han ändå bara får 8 km att köra?
Citera
2012-05-12, 17:55
Medlem
Lodbrokers avatar
Du bör nog kolla krav på minimiålder på föraren. Ofta villkorat till 21-25 år för hyrbilar, för sportbilar kan jag tänka mig att det är högre än så.
Citera
2012-05-12, 17:57
Medlem
http://www.liveit.se/upplevelsepresenter/motorsport

Bara att välja och vraka.
Citera
2012-05-12, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flajjan

Hittade ett erbjudande då man kan köra 8 km för 400 spänn, skulle det vara något eller är 8 km för lite? Även fast det är tanken som räknas kanske det är lite tråkigt om allt är slut på en kvart. Hjälp taaack, kom även med andra förslag också

Tro mig att köra en så kallad sportbil är absolut inget speciellt, och att köra 8km på allmän väg är inte de minsta skoj.

Om du ska köpa nått sånt så låt han köra på en bana i så fall, så man kan dra på lite.
Citera
2012-05-12, 18:23
Medlem
provocative77s avatar
Jag är farttokig o fyller snart år. Min släkt vill INTE ge mig detta i present vilket jag ogillar mkt.
8km är egentligen ingenting. Men efter den lilla turen kan man iaf lägga till att man kört en supersportbil i sitt liv. Det är en av de saker jag vill göra innan jag dör, bara för sakens skull.
Har några saker till som ska fixas innan graven.
Om nu killen gillar farter så kommer han älska dig om du ger bort detta till honom.
Citera
2012-05-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbroker
Du bör nog kolla krav på minimiålder på föraren. Ofta villkorat till 21-25 år för hyrbilar, för sportbilar kan jag tänka mig att det är högre än så.
Oftast är det en person som åker med, hon ska inte hyra någon bil...

Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Jag är farttokig o fyller snart år. Min släkt vill INTE ge mig detta i present vilket jag ogillar mkt.
8km är egentligen ingenting. Men efter den lilla turen kan man iaf lägga till att man kört en supersportbil i sitt liv. Det är en av de saker jag vill göra innan jag dör, bara för sakens skull.
Om nu killen gillar farter så kommer han älska dig om du ger bort detta till honom.
Då tycker jag att du köper det till dig själv istället, så har du den saken fixad.
Senast redigerad av Ritinkin 2012-05-12 kl. 18:57.
Citera
2012-05-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbroker

På de sidor jag har kollat är det enda kravet att man har ett B-körkort och att man är nykter när man kör.

Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Tro mig att köra en så kallad sportbil är absolut inget speciellt, och att köra 8km på allmän väg är inte de minsta skoj.

Om du ska köpa nått sånt så låt han köra på en bana i så fall, så man kan dra på lite.

Ja det kanske är bättre, jag vet faktiskt inte vad han skulle uppskatta mest. Dock känns det inte lika "glassigt" som en sportbil, men vad vet jag... Ska absolut kolla lite på sånna upplevelser då man kör banor. Vad säger ni andra, tycker ni hellre bilbana eller sportbil?

Citat:
Ursprungligen postat av provocative77

Eller hur, det är inte så mycket men då är det iallafall en "been there, done that"-grej, bättre än inget! Haha ja vi får hoppas det, såg att det fanns erbjudande på 20 km för 1000 spänn också, inte så illa det heller!
Citera
2012-05-12, 19:09
Medlem
Citat:

Ja det kanske är bättre, jag vet faktiskt inte vad han skulle uppskatta mest. Dock känns det inte lika "glassigt" som en sportbil, men vad vet jag... Ska absolut kolla lite på sånna upplevelser då man kör banor. Vad säger ni andra, tycker ni hellre bilbana eller sportbil?

Jag mena givetvis att han skulle köra någon form av sportbil på bana
(inte köra runt med en volvo 740:P)
Citera
2012-05-14, 21:09
Medlem
MystEquals avatar
Citat:
Ja precis, grejen är att jag själv har lite begränsad ekonomi och funderar på om 8 km är acceptabelt eller om det är bättre att ge honom någonting annat om han ändå bara får 8 km att köra?
Acceptabelt är det absolut . Men hör med dina föräldrar typ om de kan bidra med några kilometer eller nåt .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in