2013-05-04, 12:28
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrasunk
ja men eftersom alkohol är den största använda drogen i samhället ska den väl inte räknas till övriga droger?? eftersom det är den mest använda?? jag förstår din poäng dock. - som det ser ut nu det vill säga.

får jag bara framföra ett argument: kolla här: 80% av alla svenskar dricker alkohol mer eller mindre regelbundet. varför inte starta ett nytt underforum för dessa då?? precis som amfetamin, cannabis etc!!

Jag har en viss förståelse för TS fråga. I alkoholforumet diskuteras inte effekterna av drickandet som fylla och bakfylla. Hälsoaspekter skickas till Hälsa och Medicin.

I drogforumen får man uppenbarligen diskutera effekterna av droger rent fysiologiskt. Jag kan tycka att det borde gälla även för alkohol om man ger utrymme för det i drogforumet.
Citera
2013-05-04, 12:42
Medlem
ultrasunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag har en viss förståelse för TS fråga. I alkoholforumet diskuteras inte effekterna av drickandet som fylla och bakfylla. Hälsoaspekter skickas till Hälsa och Medicin.

I drogforumen får man uppenbarligen diskutera effekterna av droger rent fysiologiskt. Jag kan tycka att det borde gälla även för alkohol om man ger utrymme för det i drogforumet.

så du håller med mej alltså? ja men då borde vi göra nåt då!

vad säger övriga flashbackpanelen? för nu har vi ju framfört klagomål och övriga åsikter här och det är säkert fler som skulle hålla med!
Citera
2013-05-04, 16:24
Medlem
robomans avatar
Det behövs ju inte bara för att det är vanligt. Du måste exemplifiera med ett gäng aktuella trådar för att visa att det finns ett behov. Annars spelar det ingen roll vad du slänger fram för siffror över alkoholkonsumtion.
Citera
2013-05-04, 16:45
Medlem
OffWorldColoniess avatar
Jag får hålla med TS. Alkhol i den bemärkelsen av något som förhöjer en middag eller recept på drinkar, passar bättre i underforumet "mat". Däremot att diskutera alkolism, att supa vid fester eller hembränning och dylikt passar det bättre i drogforumet. Detsamma gäller tobak som också ligger i underforumet "mat". De borde flyttas till "droger".

Jag vet att man behöver fiska upp 30 trådar, har inte tid just nu, men kan väl försöka någon gång i framtiden. Även om jag tycker att det ter sig konstigt att man inte kan ha en uppdelning av alkoholforumet. En i "droger" och en i "mat", det är ju en såpass bred konsumtion av alkohol i samhället att den faktiskt kan förtjäna två forum.

Det är säkert inte lönt att försöka starta ett nytt underforum, har inte kollat närmare på antalet aktiva trådar men underlag saknas nog. En uppdelning är inte heller mitt största beskymmer i livet, yttrar bara en åsikt som jag tror skulle gynna forumet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in