• 1
  • 2
2014-06-11, 17:38
Medlem
Använd ett tungt balsam och var lite slarvig med ursköljningen, funkar för mig
Citera
2014-06-11, 22:24
Medlem
Ginny.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelsander
Bump bump

Samma problem. Är man, 23 år. Kan ha kort hår typ 2-4cm på huvudet och riktigt kort på sidorna, de e snyggt. Och jag kan ha riktigt långt hår, ser också bra ut. Men mellanlängden är FÖRJÄVLIG, håret blir som en boll verkligen, går inte riktigt att styla skiten eftersom fresyren bara drar tillbaka till "normal-läge", as jobbigt. Vill inte heller förstöra håret med plattång, eller lägga i för mycket vax och geler av olika slag,vill helst inte att det ska synas för tydligt att man har vax i.

Vill bara att det ska se naturligt ut samtidigt som det är snyggt. Lyder min vilja!

Är det tort vax med hög hållfasthet som gäller eller? Tipps på produkt?
Om du vill ha den korta frisyren rekommenderar jag hairclay, alltså lera. Fungerar bara för riktigt korta längder. Håret blir väldigt matt och stadigt. Sebastian's produkter är bra, men asdyra. Tipset är att ta typ en tesked av produkten och gnugga ut det i händerna så det inte finns några klumpar kvar, sedan är det bara att mojsa i!

För mellanlängden rekommenderar jag att du har i mousse eller ett vanligt värmeskydd (sprayform) med lite stadga i som du fönar neråt mot skallen med kam-om önskemålet var att det inte ska finnas volym i frisyren
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in