2012-05-12, 08:31
Medlem
Såhär halv nio en lördag morgon sitter jag och funderar på följande fenomen.

Aningen efter E;ad med hjälp av lite alkohol, om du förstår vad jag menar. Ska vi försöka få ihop min fråga så kort som möjligt, vilket kommer bli svårt pga all alkhol och E man tagit ikväll. men ska göra mitt bästa!

De hela började för mig med för att för 5-6 år sedan så fick jag erbjudandet att testa lite grönt, som vi alla nån gång i livet blir förfrågade om..

Jag blev som många andra, genast förälskad i denna underbara ört som senare kom till att bli ett scenario i mitt liv.

Jag hade under en period enda sedan jag började med att bruka marijuana. Vi snackar 0-5g/vecka/genomsnitt/år, vilket är ganska mycket på 5-6 år i mitt tycke.
Vinterperioderna, varit ganska deprimerad periodvis de senaste åren fram tills denna vintern 2011.
Då jag helt plötsligt fick en uppenbarelse att inte tänka efter så mycket och reflektera kring hur man egentligen mår pga alla droger man tagit, (som många går in och läser om innan man testat, för att försäkra sig själv om att inte hamna där själv) utan att vara mer säker på sig själv som person i fråga. Jag känner alltså att jag har hittat mig själv, på något vis! och på så sätt kan jag känna mig glad och lycklig under de perioder som varit som värst för mig..

(Självklart skall detta uppenbaras av mig själv under ett" E-rus", då det kommer spekuleras i hur jag egentligen mår som nykter, vilket är nöjd med mig själv. Inte kännt en enda avtändning av varken gräset (sedan tidigare) och även mdma efter detta. Tomheten finns ju där någon dag efteråt, ni som vet, vet vad jag pratar om. Men är det någon mer som förstår vad jag försöker förmedla här? om inte så får jag skriva om den här tråden imorgon...

Från de att jag gått runt och reflekterat och kanske överanalyserat många gånger varför man mår just som man mår den dagen eller den perioden.

Jag har varken tid eller lust att leta upp just denna länken, men jag läste någonstans tidigare i en inte allt fördjupad diskussion här på fb, om att de i första hand handlar om att hitta sig själv, att bli säker på sig själv som är nyckeln till att bota depressioner Vilket jag skulle tro är vanligast att man gör mellan 18-25år. Nu menar jag drogutlösta depressioner här, som Ex: Mdma sägs ju tömma dina serotonin nivåer. Vilket stämmer, som alla som prövat känner av.

Men NU till saken... Återställandet av serotoninnivåerna (även dopamin) beror väl egentligen helt och hållet på hur du som person i fråga (ålder 18-25) reagerar på just din egen inställning till livet? Jag menar har du en allmänt bitter inställning till livet så då är de klart att de går neråt för dig, och tvärtom. Borde ju vara såhär enkel mattematik kan jag tycka, i teorin iaf..

Anledningen till att jag tar upp just detta var för att min kompis landat riktigt hårt ikväll, han lixom tappa lusten till allt, medans jag fortfarande kan känna mig igång. Då vi tidigare på kvällen diskuterat just detta, att han fortfarande kunde känna sig deprimerad emellertid, samt inte hittat sig själv riktigt när jag frågade honom och drog en parantes till mig själv. som hittat mig själv och känner mig numer säker i mig själv. Är mellan 23-25 år gammal själv, fastän man man kan tro att en 5åring som skrivit den här texten.

Ni får helt enkelt se mellan raderna vad jag försöker få fram här med tanke på att jag inte sovit på snart 29 timmar, full och ead. Men väljer att posta den här jävla tråden ändå för jag vill se hur folk reagerar på detta med droger och depressioner, eftersom de verkar vara ett STORT problem bland många, och hur ni ställer er till detta är för i mig teorin fullt möjligt scenario iaf. Sen om det är en idiotisk tråd eller inte kan jag bara svara på imorgon då jag landat och är framförallt, nykter igen! godnatt fläshbäckers

edit: Herregud läste igenom texten 08:39 och fick konstaterat att man inte alls är så pass nykter som man trodde sig vara. Men frågan återstår.. Hur ställer ni er till frågan om mina "genialiska" teorier?

Bör sägas också är mitt användande:

MDMA / E : inte oftare än var 3 månad för att vara på den "säkra" sidan. Frälst 2010/11
Weed. Varje dag i 5-6 år. (Frälst 2007)
Senast redigerad av chipleacher 2012-05-12 kl. 08:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in