2012-05-12, 10:03
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Hur kan du få det till kränkning att kravet var att frisyren måste visas för kunderna?
Jag kan inte, men tydligen kunde de som tolkar lagen det.
2012-05-12, 10:03
Medlem
Sthus avatar
Underbart!

Precis vad jag har väntat på. Jag undrar dock om de vågar tackla bögfrågan? Hur som helst så ska detta inte missas och jag ser fram emot en diskussion, både här och offentligt, efter programmet har sänts.
2012-05-12, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Gällande Atatürk tog jag upp honom som en motståndare till religöst inflytande. Syftar inte på folkmorden på Armenierna etc.
Turkarna är likadana med eller utan religion.
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
I Sverige är det ¨högt i tak om man ligger ner¨ i dessa frågor
Du är rädd att förlora jobbet eller något annat fegt skäl. Då förtjänar du inte frihet fegis.
2012-05-12, 10:09
Medlem
cdxz11s avatar
Gjorde de inte ngt liknande i england för en tid sedan där de kom fram rätt störande grejer?
Jag får en stark känsla av att liknande grejer kommer komma fram här i sverige, islam är lika sjukt vart man än kollar.
2012-05-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Äntligen? Det tjatas ju om muslimer och halalslakt jämt och ständigt. Ni kontrajihad-nissar är för roliga. Sätt luppen över judarna istället. Hade varit roligt om svennebanan fick höra ett riktigt judesupremasistiskt synagogesnack mellan två spädbarnskuksugande sionistrabbiner där de förklarar vilka undermänniskor svenskar och övriga gojimer är.
Både islam och judaismen är onda.
2012-05-12, 10:12
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Turkarna är likadana med eller utan religion.

Jag tycker det vore kanon om vi kunde hålla den här diskussionen koncentrerad till religionsfrågan och lämna härkomster och sådant utanför. De MENA-invandrare som vänder religionen ryggen har jag inga problem med, utan det är islam som är stötestenen.

Perfekt att UG kör det här programmet, låt oss bara glädjas åt det.
2012-05-12, 10:14
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Gjorde de inte ngt liknande i england för en tid sedan där de kom fram rätt störande grejer?
Jag får en stark känsla av att liknande grejer kommer komma fram här i sverige, islam är lika sjukt vart man än kollar.
I England var moskeerna centraler för terrorverksamhet. Så illa tror jag inte det är här. Men illa nog.
2012-05-12, 10:40
Medlem
Förvånande att de överhuvudtaget bestämde sig för att göra ett inslag om detta, med tanke på att det avslöjas grova saker i princip varje gång någon granskar en eller flera moskeer. Ska bli intressant att se den avslutande vinklingen.
2012-05-12, 10:46
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11

http://video.google.se/videoplay?doc...87181120245843
2012-05-12, 11:06
Medlem
intehelt100s avatar
Detta var en väldigt positiv överraskning, bra gjort SVT!
2012-05-12, 11:10
Medlem
kuntakinte55s avatar
Undercover Mosque gick på Channel 4 i england 2007.
Gissar att SVT gör en efterapning med kulturmarxistisk vinkling, för om de visar vad som verkligen pågår i Moskéerna (se videon) kan ibördeskrig utbryta dagen efter i Sverige.

Nadja Yllner på SVT låter inte lovande, det vore bättre med en svensk som gör ett program ur ett svenskt perspektiv.

Några citat från Undercover Mosque:
Citat:
You cannot accept the rule of the kaffir…[w]e have to rule ourselves and we have to rule the others

If the imam wants to crucify him he should crucify him. The person is put up on the wood and he's left there to bleed to death for three days

You have to bomb the Indian businesses, and as for the Jews you kill them physically.

You are in a situation in which you have to live like a state within a state, until you take over.

SVT kommer sannolikt att censurera om något motsvarande ovanstående kommit fram under granskningen. Därför uppmanar jag er att se den Brittiska versionen istället, eller läs om den och flera citat på wikipedia. Det är knappast bättre i Sverige.
2012-05-12, 11:35
Medlem
Ahyws avatar
Oj, vad ni går igång på detta.

Kolla bara på kommentarerna på svts webbsida

http://svt.se/ug/16-5-bakom-fasaden-i-svenska-moskeer

Det är nästa så vissa blir blöta bara vid tanken att muslimer skall granskas, de går verkligen igång på detta.

Och denna ide om att islam och muslimer inte får kritiseras?

Den har väl sionisterna inprintat i mångas huvud så de knappast går att se på saken objektivt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in