Citat:
Ursprungligen postat av Bumba89
Hej!
"Systemet kan också helt enkelt konfigureras så att en bärbar dator körs i strömspararläget vid batteridrift, men automatiskt övergår till prestandaläget när strömkabeln ansluts"
Jag vill ju köra på mitt separata grafikkort. Och jag tänker installera om min laptop så jag slipper all skit som kommer med en fabriksny laptop. Och då vill jag ju inte få något problem med att komma åt mitt grafikkort. Är detta möjligt? Någon som vet?
Obs: Jag har ställt in på High Performance på energiförbrukning men ändå hittar inte mitt windows mitt grafikkort.
Spelar absolut ingen roll. Jag har en laptop med Intel+Nvidiakort och du måste titta under enhetshanteraren ->bildskärmskort för att se att windows har identifierat och installerat korten korrekt.
Ser det okej ut är det väl bara att köra? Vill du tvinga en applikation att köra på ditt Nvidiakort får du högerklicka på genväg/exefil och välja grafikprocessor. Simple as that.
edit* Om jag tittar under uppplösning-> avancerade inställningar står bara mitt Intelkort.. men vad gör det när spel och tvingade applikationer kör på mitt nvidiakort?
Du kan nog inte få din burk att BARA köra på nvidiakortet (varför skulle man vilja det? nada batteritid)