2012-05-11, 17:41
Medlem
Tjena! Ska nästa fredag göra ett skriftligt test för att möjligtvis få jobba hos securitas som väktare.

Testet tar ca fyra timmar att skriva och består av fem delar – Instruktionsförståelse, logik, teknisk/mekanisk förståelse, rättstavning samt en personlighetsdel. (Står det i mailet jag fick)

Någon som jobbar inom detta som har lite tips jag ska tänka på? Det jag tror jag kommer ha mest problem med är personlighetsdelen då jag inte vet vad jag ska svara på frågorna i. Vad är det dom brukar vilja höra?

Tackar för hjälp
Citera
2012-05-11, 17:54
Medlem
Så länge du inte skriver att du gillar att slå folk oprovocerat så anställer de väl dig... Eller det är kanske vad du ska skriva
Citera
2012-05-11, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cakje001
Så länge du inte skriver att du gillar att slå folk oprovocerat så anställer de väl dig... Eller det är kanske vad du ska skriva

Det är 500 frågor , tvivlar på att alla handlar om att jag gillar att slå folk eller inte

Failat ett personlighetstest förut tycker det är bullshit frågor på såna.
Citera
2012-05-11, 18:07
Bannlyst
Hur gammal är du`? och varför fick du komma på testet?

Har du jobbar med säkerhets förut?
Citera
2012-05-11, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoLKrypt
Tjena! Ska nästa fredag göra ett skriftligt test för att möjligtvis få jobba hos securitas som väktare.

Testet tar ca fyra timmar att skriva och består av fem delar – Instruktionsförståelse, logik, teknisk/mekanisk förståelse, rättstavning samt en personlighetsdel. (Står det i mailet jag fick)

Någon som jobbar inom detta som har lite tips jag ska tänka på? Det jag tror jag kommer ha mest problem med är personlighetsdelen då jag inte vet vad jag ska svara på frågorna i. Vad är det dom brukar vilja höra?

Tackar för hjälp

Skriv ärligt och vettigt istället, de har nog sett alla bullshitversioner genom åren. Om din personlighet är lugn skriv det.

Skriv oxå att du inte kom in på Krog/Dörrvaktshögskolan och har ett bubblande hat som bara ter sig genom maktmissbruk

Lycka till!
Citera
2012-05-11, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oops12
Hur gammal är du`? och varför fick du komma på testet?

Har du jobbar med säkerhets förut?

Jag e 20 , jag var på intervju och gjorde väl ett bra intryck där antar jag med tanke på att hon som intervjua mig erbjöd att jag skulle komma på testet direkt
Citera
2012-05-11, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LoLKrypt
Jag e 20 , jag var på intervju och gjorde väl ett bra intryck där antar jag med tanke på att hon som intervjua mig erbjöd att jag skulle komma på testet direkt

Har du utbildning, har du jobbar med säkerhet förut?
Citera
2012-05-11, 20:22
Medlem
Svara att du egentligen ville bli polis men kom inte in och nu får du nöja dig som rollen av en väktare som gillar att slå fyllon med din batong. fråga gärna om du får ta med dig din egna batong på jobbet, det gillar dom!

Nja, svara seriöst och vuxet på frågorna så sska det nog gå bra. Lycka till!
Citera
2012-05-11, 20:26
Medlem
civ-ekonoms avatar
Securiatas test är ganska speciellt, framförallt med tanke på att det är så otroligt omfattande. Självfallet ska den arbetssökande granskas och kontrolleras, men detta är något i hästväg.

Jag var för några år sedan inom säkerhetsbranschen under ganska lång tid till en av de större konkurrenterna till Seccen, och mig veterligen finns inget annat bolag som har ett så pass enormt test enbart bestående av udda frågor. Menar som sagt inte att det är dåligt, men tänk till ordentligt innan du svarar.

Ex: "Skulle du köpa en bil av en zigenare?"
Citera
2012-06-29, 11:45
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
bump.

Skulle vara lite kul att höra vad TS (och ni andra som gjort det nyligen) tyckte/hur det gick.

(Ni bör ha fått resultaten nu, fastän det brukar ta veckor)
Citera
2013-11-05, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av civ-ekonom
Securiatas test är ganska speciellt, framförallt med tanke på att det är så otroligt omfattande. Självfallet ska den arbetssökande granskas och kontrolleras, men detta är något i hästväg.

Jag var för några år sedan inom säkerhetsbranschen under ganska lång tid till en av de större konkurrenterna till Seccen, och mig veterligen finns inget annat bolag som har ett så pass enormt test enbart bestående av udda frågor. Menar som sagt inte att det är dåligt, men tänk till ordentligt innan du svarar.

Ex: "Skulle du köpa en bil av en zigenare?"
Nej, har snarare med frågor som
"Känner du agression mot dina föräldrar". + 10 följdfrågor om det utspritt på 500 som t.ex
"Tycker du om dina föräldrar" + en massa märkliga som om man hörde röster, fick konstiga tankar etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in