atarax är bra om du mår illa på opiater så spara dom tills du börjar med det
kan bli lite trött av dom. men anners funkar dom bra på sommaren när myggen börjar komma fram
men atarax kan du inte bli hög på därför alkisar och knarkare får det
Har själv Atarax 25 mg utskrivet mot ångest med ordination att ta en vid behov. Det är verkligen olika hur bra den fungerar från dag till dag, men som nån skrev tidigare blir även jag lite nedlugnad även av små mängder, kan konversera sansat och hetsar inte upp mig över saker som jag annars tenderar att göra.
För övrigt funkar de kalas att somna på, jag brukar då ta 100-200 mg och det tar vanligen en timme innan de börjar kännas och under nästkommande timmen klubbas jag totalt, det går inte att göra ett skit, däckar oavsett viljan. Ganska skönt när jag känner mig orolig under aftonen och behöver säkra sömnen.
Tyvärr har jag samma problem som många andra vid sömndoser, blir en uppförsbacke morgonen efter och det är tröttsamt att komma igång. Ibland kan det så klart vara värt det för att få somna och slippa en natts grubblande.
Lycka till...
Edit: Skippa Ataraxen om du vill flumma. Vid höga doser somnar du troligen och vid små händer inte så mycket förutom att man får en lugn och lite tyngd "slöja" över sig, men den är inte vanebildande och ger inga ruseffekter i min mening. Växla upp till bens...
Senast redigerad av Ledighetsmaskinen 2012-05-26 kl. 03:11.
atarax funkade inte alls för mig, provade 100mg och då fick jag känningsr som om jag käkat nötter, men ingen söminighet. Det är nog olika från person till person.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!