2012-05-10, 17:13
Medlem
Murray.The.Skulls avatar
Hej jag skar upp ett sår på tummen för ett några minuter sen som börja blöda en del, tog sedan ut snus ur käften med tummen och det börja svida otroligt mycket då jag inte tänkte på såret där.

Till saken, kan det vara farligt att ta ut en snus med ett öppet sår på fingrarna? Nikotin överdos/ går in i blodet? Blev mer nyfiken än orolig. Mår prima just nu iaf
Citera
2012-05-10, 17:14
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Det var nog inte nikotinet som kändes, utan saltet.
Citera
2012-05-10, 18:43
Medlem
Cowtippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murray.The.Skull
Hej jag skar upp ett sår på tummen för ett några minuter sen som börja blöda en del, tog sedan ut snus ur käften med tummen och det börja svida otroligt mycket då jag inte tänkte på såret där.

Till saken, kan det vara farligt att ta ut en snus med ett öppet sår på fingrarna? Nikotin överdos/ går in i blodet? Blev mer nyfiken än orolig. Mår prima just nu iaf

Men sluta nojja!
Större risk att du dör när du går på muggen...
Citera
2015-10-31, 03:34
Medlem
BlueGreenShadows avatar
Svar efter lång tid men här har ni i alla fall ett svar som är seriöst till er som undrar.

Jag snusar lös och river av min hud på vänstra tummen så där är ett mindre sår, ja ni förstår. Det svider som fan när man kramar snusen men inget mer med det. Snusa på gubbar och madamer. Kanske farligt, vem vet, men inte har det hänt mig någonting.

MVH
Citera
2015-11-03, 14:59
Medlem
ts.nows avatar
Som snickare händer det lite då och då att jag får öppna sår på händerna. Visst svider det till lite när man kramar en snus men har aldrig hänt något.
Citera
2015-11-06, 22:43
Medlem
Stingfrees avatar
saltet i snus fungerar som både smakförstärkare (som i mat) och för att möjliggöra en osmos mellan snusen och munslemhinnan. Öppet sår och snus är inget farligt, som någon annan skrev, bara att det svider pga saltet. Själv har jag uppfunnit en metod att tillverka snus som aldrig svider. Kommer sannolikt aldrig att se världens ljus men har faktiskt bevisat att det rent vetenskapligt fungerar. Ifall någon är nyfiken så kan ni få skicka ett mail.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in