2012-05-10, 16:58
Medlem
Persimååns avatar
Hejsan,

Jag tänkte uppdatera mina Esxi-servrar. Den innehåller 2st cluster med ca 15VM:s i varje cluster.
Kommer dessa VMs att försvinna om jag gör den här uppdateringen? Jag har inget backup-utrymme för alla VMs så det får ske utan.

Vad bör jag mer tänka på när jag gör denna uppdatering? Kommer alla mina VMs lira med 5.0 eller kommer det bli strul?

Hoppas någon kan hjälpa mig!
Citera
2012-05-11, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Hejsan,

Jag tänkte uppdatera mina Esxi-servrar. Den innehåller 2st cluster med ca 15VM:s i varje cluster.
Kommer dessa VMs att försvinna om jag gör den här uppdateringen? Jag har inget backup-utrymme för alla VMs så det får ske utan.

Vad bör jag mer tänka på när jag gör denna uppdatering? Kommer alla mina VMs lira med 5.0 eller kommer det bli strul?

Hoppas någon kan hjälpa mig!

Det här är en sådan operation där du gör bäst i att läsa release-notes för ESXi 5.0, speciellt avsnittet som beskriver uppgradering från 4.0 och eventuella kända komplikationer. Kontrollera även så att din hårdvara fortfarande stöds i 5 innan du uppgraderar.

Följer du instruktionerna har du störst chans att lyckas utan problem.

Stänger du ner servrarna och plockar bort dina vm-stores så är dina maskiner kvar även efter att hypervisorn uppgraderats. Det är ju bara att lägga till diskarna och läsa in maskinerna från storen igen efter att du startat med 5.0 första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in