Citat:
Ursprungligen postat av Jimski
Hej,
Jag har gjort ett exceldokument och behöver hjälp.
Mitt exceldokument är ungefär ett A4 stort och jag vill kunna skriva ut i en cell. exempelvis 1 och på nästa A4-blad i samma cell ska det stå 2 och så uppåt..
Hur löser man detta?
Tack! ;D

Är detta löst? Förstår inte riktigt vad du vill göra. Vad menar du med att "skriva ut i en cell"?
Är problemet att skriva ut (på skrivaren) eller att skriva in (i en cell)?
Om du vill skriva in 1 i cell A1 i Blad1, och sedan 2 i cell A1 i Blad2 osv så kan detta lösas med följande formel:
=HÖGER(CELL("filnamn";A1);1)
CELL("filnamn";A1) ger filnamnet (med hela sökvägen), vilket blir något i stil med C:\Users\Documents\[arbetsbokensnamn.xlsx]Blad1
HÖGER plockar ut första tecknet från höger (dvs 1).
Att lägga in denna funktion i cell A1 i varje arbetsbok tar dock mer tid än att skriva in siffran manuellt...
Vad som däremot kan gå snabbare är om du kopierar bladflikarna. Tryck ner Ctrl och dra bladfliken och höger. Då får du en kopia som kommer heta
Blad1(2) . Formeln ovan kommer då att ge dig ”)”. Men om ökar ut formeln till att bli
=VÄNSTER(HÖGER(CELL("filnamn";A1);2);1) så plockar den det näst sista tecknet istället.
Så denna lösning förutsätter att du har bladflikar med nummer, helst Blad1, Blad2 osv.
Om så inte är fallet krävs en mer avancerad lösning, men med delvis samma princip. Men jag väntar med denna tills jag vet om jag förstått problemet rätt och om det fortfarande är aktuellt…
Mvh från AndersExcel