Finns väl olika alternativ men vill du verkligen att det ska bli någon skillnad är det som sagt smartast att börja på ruta ett och radera allt på hårddisken och sen manuellt installera om programmen igen. Naturligtvis ska man alltid säkerhetskopiera oavsett hur ingripande ominstallation man gör.
Cleanmymac är för övrigt ett riktigt skitprogram som någon påpekade här i tråden. Att reparera skivbehörigheterna är ungefär som att dansa regndansen.
Hmm. Jag orkar inte hålla på och meka. Man har ju samlat på sig en del filer. Nåväl, får se om jag orkar bry mig och och blåsa disken eller om jag inväntar Mountain Lion och kör nytt då i stället. Slå två flugor i en smäll.
Hmm. Jag orkar inte hålla på och meka. Man har ju samlat på sig en del filer. Nåväl, får se om jag orkar bry mig och och blåsa disken eller om jag inväntar Mountain Lion och kör nytt då i stället. Slå två flugor i en smäll.
Kan ju vara värt att nämna då att den fulla mountain lion versionen kanske släpps i december...
Du kan börja med att ta bort cleanmymac och istället installera ccleaner, mycket mycket bättre program som faktiskt städar endel
Kan ju vara värt att nämna då att den fulla mountain lion versionen kanske släpps i december...
Du kan börja med att ta bort cleanmymac och istället installera ccleaner, mycket mycket bättre program som faktiskt städar endel
Ompaa
December? Jag hade förväntat mig att "till sommaren" skulle vara september senast. Skit också. Då blir det att dra över allt till externa diskar och reboota skiten då.
Jag saknar Exposé.
Gällande Clean my Mac - jag tycker att det har fungerat ganska bra. Så fort jag har installerat något större program, typ Adobe-sviten eller Office-sviten eller något annat så har CMM effektivt sållat bort tonvis med språkfiler.
December? Jag hade förväntat mig att "till sommaren" skulle vara september senast. Skit också. Då blir det att dra över allt till externa diskar och reboota skiten då.
Jag saknar Exposé.
Gällande Clean my Mac - jag tycker att det har fungerat ganska bra. Så fort jag har installerat något större program, typ Adobe-sviten eller Office-sviten eller något annat så har CMM effektivt sållat bort tonvis med språkfiler.
Språkfiler kanske ja, men vad med cachade filer, temporära, cookies osv?
Läste något om december ja ska kolla igen, länkar om ja hittar nått
Edit: du har rätt, jag som har blandat ihop med något annat
Senast redigerad av Ompaa 2012-05-11 kl. 14:27.
Anledning: Fel månad
På allmän begäran tar jag upp den här tråden igen. Jag hittade ingen bra lösning och har haft fullt upp med annat så jag har inte haft tiden att meka med datorn. Dock hittade jag en annan tråd (lyckas inte hitta igen den för att kunna länka) och där var det en person som hade ungefär samma fel som jag har.
Där blev det här tipset på lösningen. Jag gjorde detta igår och nu verkar det fungera ganska bra igen. Återkommer om det inte har fungerat.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!