2005-02-24, 16:37
Medlem
panofils avatar
Fick ett brev från arbetsförmedlingen förra veckan, dom har bjudit in mig till nån sökajobb-kurs eller nåt liknande. Och i brevet står det att aktivitetsersättning erhålles från första dagen.

Nu är det såhär att jag har ett extrajobb (jobbar ungefär 20-30 i månaden),
kommer jag att få aktivitetsersättningen iaf?
Och det viktigaste, är det någon som vet hur mycket aktivitetsersättningen ligger på?
Citera
2005-02-24, 17:34
Medlem
bumps avatar
Det beror lite på vad ersättningen ligger på. För mig så låg den på 320/dag före skatt, eftersom jag fick ersättning på studievillkor. Summa sumarum: strax över 5000 pix /månad efter skatt. Om du har arbetat tidigare så antar jag (lite fräckt) att den ligger på samma nivå som din a-kasse ersättning (dock ej säker på detta).
Ang. extrajobbet så har jag faktiskt inte någon aning, så det är bättre att du hör av dig till försökringskassan och frågar.
Citera
2005-02-24, 18:39
Medlem
BF_Swedens avatar
Om du har aktivitetetsgaranti och uppbär aktivitetsstöd så är ersättningen den samma som A-kasseersättningen. Om du blir sjuk är det en karensdag som gäller och efter det får du full ersättning.
Om du arbetar någon dag får du ingen ersättning för den dagen.
Citera
2005-02-24, 20:44
Medlem
panofils avatar
Jag kommer direkt från gymnasiet, eller ja, tog studenen i somras, extrajobbet jag har nu är det enda jag har haft.
Citera
2005-04-23, 14:38
Medlem
TmBergs avatar
Är beslutets summa före eller efter skatt?

Är pappret man får ( preliminärberäkning av hel aktivitetsersättning )
Summan som står där ( Totalt månadsbelopp ) är det före eller efter skatt?

Är det någon skillnad i pengar på Hel aktivitetsersättning och Hel tidsbegränsad sjukersättning?

/Thomas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in