2012-05-09, 19:50
Medlem
Blodvites avatar
Genom åren har vi lärt oss att känna igen ett visst mönster i herr Ibrahimovic karriär. Det tycks vara så att när han vill lämna en klubb så gör han sig mer eller mindre omöjlig i klubben. Detta enligt spekulationerna för att tvinga ledningen eller omgivningen att göra sig av med honom.

Jag har tyckt mig se en ökning av negativ trycksvärta den senaste perioden rörande Zlatan och personer i Milans ledning och stab. Nu senast ska han ha "drabbat samman" med fyschefen (länk)

Det var heller inte länge sedan han hade om än inte en öppen dispyt så i alla fall livliga diskussioner med Allegri, vilket blev väldigt uppmärksammat i medierna. Lägg därtill hans oskärpa på plan allt sedan uttåget ur Champions League denna säsong. Mina ögon säger att han är less och vill lämna. Att Milan (och Zlatan) missar ligavinsten gör nog mycket till. Vidare spekuleras det i om Pep (från Barcelona) är på väg att ersätta Allegri vilket antagligen skulle innebära spiken i kistan.

Vad tror ni? Är Zlatan på väg att lämna Milan eller blir han kvar ett tag till? Enligt egen utsago trivs han bra i Milano, men den gubben har man ju hört förr. Har inte Mourinho sagt att han vill ha Zlatan i Real? Kanske känner han (Zlatan) att han vill avsluta karriären i just där, som grädde på moset.
2012-05-09, 20:02
Medlem
K.R.I.Ts avatar
För det första, tro inte på allt du ser i tidningarna. Oskärpa på plan efter CL uttåget? Tror inte han hade gjort 2 mål mot Inter då t.ex. isf. Dessutom är kritiken han har gett (i videointervjun på AB) befogad. Det är inte normalt att ha så många skador. Han stannar dock. Det tror jag iaf.
2012-05-09, 20:04
Moderator
zanteras avatar
Vet inte riktigt vart Zlatan skulle gå. Real har tagits upp, tycker dock inte de är i behov av Zlatan, även om han är bra. Benzema är yngre och har varit lysande i år, att peta honom skulle inte vara logiskt, och jag tror inte heller Zlatan vill sitta på bänken.
2012-05-09, 20:04
Medlem
ragingcows avatar
Har svårt att tänka mig att Zlatan skulle lyckas i real madrid.
2012-05-09, 20:08
Medlem
Har du någon källa på att pep ska till milan? Tvivlar på att det kommer hända.
2012-05-09, 20:09
Medlem
Blodvites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T
För det första, tro inte på allt du ser i tidningarna. Oskärpa på plan efter CL uttåget? Tror inte han hade gjort 2 mål mot Inter då t.ex. isf. Dessutom är kritiken han har gett (i videointervjun på AB) befogad. Det är inte normalt att ha så många skador. Han stannar dock. Det tror jag iaf.

Instatsen han gjorde mot Inter övertygade i alla fall inte mig. 2 mål kan lika gärna skrivas ner till 1 mål, då det första de facto var ett straffmål.

Jag tror heller inte på allt som står i media. Däremot tycker jag mig se en ökning av skrivelser som rör konflikter i och omkring Zlatan, vilket brukar betyda vad jag tar upp i tråden.

Jag säger inte att det är så att han lämnar, däremot påpekar jag att jag känner igen förtecknen. Framtiden får utvisa vad som händer, men jag har en magkänsla som säger att han är less. Denna magkänsla har blivit starkare och starkare varje gång jag sett honom linka omkring på planen de senaste matcherna.
2012-05-09, 20:10
Medlem
Skranks avatar
Jag gillar inte Zlatans sätt att byta klubbar hela tiden och så fort det inte passar honom själv, gräset är grönare på andra sidan liksom. Men det skulle faktiskt vara förbannat grymt att se honom i Real Madrid! Han har nog fortfarande 2-3 bra säsonger kvar och om han skulle vara lika bra som han varit i år så skulle Reals offensiv vara galen. Skulle gärna se Ronaldo och Zlatan tillsammans.

Men tror det bara är spekulationer. Enda anledningen till att Real skulle vara intresserade av Zlatan är för att Mourinho håller honom så fruktansvärt högt. Man märker att Mourinho verkligen gillar Zlatans person och hans spelstil. Känns konstigt att man skulle satsa på en 30årig Zlatan när man har Benzema och Higuain, varför inte köpa ungt och lovande? Men han kanske går till Real och vinner den där jävla Champions tillslut.

Zlatan har förövrigt snackat sig varm om PSG tidigare och deras lovande projekt, kanske går Z till Real och stannar i 2 säsonger för att avsluta i PSG?
Senast redigerad av Skrank 2012-05-09 kl. 20:14.
2012-05-09, 20:15
Medlem
Blodvites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Vet inte riktigt vart Zlatan skulle gå. Real har tagits upp, tycker dock inte de är i behov av Zlatan, även om han är bra. Benzema är yngre och har varit lysande i år, att peta honom skulle inte vara logiskt, och jag tror inte heller Zlatan vill sitta på bänken.

Nej, du har givetvis rätt, men å andra sidan - behövde Barcelona Zlatan? Vidare, nu när han ser att Real gått om Barca - åtminstone för denna säsong - kanske han känner sig sugen på att få tvåla dit Barca i ett vinnande lag. Dock är ju inte Zlatan ensam om att bestämma i vilket klubb han ska hamna i. Det är ju säkert några andra tongivande människor som vill ha någonting att säga till om också

Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Har svårt att tänka mig att Zlatan skulle lyckas i real madrid.

Han har ju varit hyfsat lyckad under Mourinho förr, och de ska tydligen hysa en ömsesidig yrkesrespekt för varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av zoorroo4
Har du någon källa på att pep ska till milan? Tvivlar på att det kommer hända.

Nej, jag har ingen källa på det alls. Det är bara snack som går. Det kan ju lika gärna bara vara just det - snack. Tror det har nämnts i tråden "Guardiola lämnar Barcelona".
2012-05-09, 20:16
Medlem
Ibrahimovic dröm som spelare är ju att vinna cl. Just nu har inte Milan spelarna som krävs för det och verkar direkt intresserat att satsa. Däremot har Real både spelarna och resurserna som krävs. Dessutom har Mourinho och Ibra en bra relation baserad på deras lyckade samarbete i Inter . Så om de vill slanta upp de ca 400 miljonerna som krävs är det möjligt. Men vill Zlatan verkligen det? Det skulle innebära att han är som bäst nr 2 i laget efter Ronaldo och nr 3 i ligan efter honom och Messi. Jag tror Z går till Real om han gör ett lyckat EM så att det finns ett riktigt intresse för honom och om Milans satsning uteblir. Delvis är det ju Z lön som hindrar en riktig satsning, så om han väljer att lämna så skulle det innebära flera nya bra spelare, likt hur Inter agerade när Z gick till Barca.
2012-05-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Jag gillar inte Zlatans sätt att byta klubbar hela tiden och så fort det inte passar honom själv, gräset är grönare på andra sidan liksom. Men det skulle faktiskt vara förbannat grymt att se honom i Real Madrid! Han har nog fortfarande 2-3 bra säsonger kvar och om han skulle vara lika bra som han varit i år så skulle Reals offensiv vara galen. Skulle gärna se Ronaldo och Zlatan tillsammans.

Men tror det bara är spekulationer. Enda anledningen till att Real skulle vara intresserade av Zlatan är för att Mourinho håller honom så fruktansvärt högt. Man märker att Mourinho verkligen gillar Zlatans person och hans spelstil. Känns konstigt att man skulle satsa på en 30årig Zlatan när man har Benzema och Higuain, varför inte köpa ungt och lovande? Men han kanske går till Real och vinner den där jävla Champions tillslut.

Zlatan har förövrigt snackat sig varm om PSG tidigare och deras lovande projekt, kanske går Z till Real och stannar i 2 säsonger för att avsluta i PSG?

Real under Mourinho har för det mesta satsat på unga spelare som kan ta ytterligare ett par steg. Dessutom är inte Zlatans anseende lika högt i Spanien som i Italien/Sverige, en värvning av honom skulle få många att lyfta på ögonbrynen.
2012-05-09, 20:25
Medlem
Blodvites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackrabbitSlims
Real under Mourinho har för det mesta satsat på unga spelare som kan ta ytterligare ett par steg. Dessutom är inte Zlatans anseende lika högt i Spanien som i Italien/Sverige, en värvning av honom skulle få många att lyfta på ögonbrynen.

(min fetmarkering)

Med dom argumenten skulle han aldrig ha hamnat i Barcelona heller, men nu gjorde han ju det. Inledningsvis var det ju också mycket "buzz" kring den transfern, men i takt med att säsongen pågick så dalade ju intresset, av flera olika skäl.

Av just denna anledning kan jag tänka mig att hans anseende (i Spanien) fick stryka på foten en aning, men samtidigt så vet man ju aldrig.

Vad som dock talar emot är ju just hans ålder. Visst, han är inte pensionsnära, men heller inte up and coming...
2012-05-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodvite
(min fetmarkering)

Med dom argumenten skulle han aldrig ha hamnat i Barcelona heller, men nu gjorde han ju det. Inledningsvis var det ju också mycket "buzz" kring den transfern, men i takt med att säsongen pågick så dalade ju intresset, av flera olika skäl.

Av just denna anledning kan jag tänka mig att hans anseende (i Spanien) fick stryka på foten en aning, men samtidigt så vet man ju aldrig.

Vad som dock talar emot är ju just hans ålder. Visst, han är inte pensionsnära, men heller inte up and coming...

Det som jag tror är avgörande är hans vilja att förverkliga sin dröm, dvs att vinna cl + en eventuell revansch lusta mot Barca. Fast den kanske inte är lika stark längre nu när pep har lämnat ...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in