Genom åren har vi lärt oss att känna igen ett visst mönster i herr Ibrahimovic karriär. Det tycks vara så att när han vill lämna en klubb så gör han sig mer eller mindre omöjlig i klubben. Detta enligt spekulationerna för att tvinga ledningen eller omgivningen att göra sig av med honom.
Jag har tyckt mig se en ökning av negativ trycksvärta den senaste perioden rörande Zlatan och personer i Milans ledning och stab. Nu senast ska han ha "drabbat samman" med fyschefen (
länk)
Det var heller inte länge sedan han hade om än inte en öppen dispyt så i alla fall livliga diskussioner med Allegri, vilket blev väldigt uppmärksammat i medierna. Lägg därtill hans oskärpa på plan allt sedan uttåget ur Champions League denna säsong. Mina ögon säger att han är less och vill lämna. Att Milan (och Zlatan) missar ligavinsten gör nog mycket till. Vidare spekuleras det i om Pep (från Barcelona) är på väg att ersätta Allegri vilket antagligen skulle innebära spiken i kistan.
Vad tror ni? Är Zlatan på väg att lämna Milan eller blir han kvar ett tag till? Enligt egen utsago trivs han bra i Milano, men den gubben har man ju hört förr. Har inte Mourinho sagt att han vill ha Zlatan i Real? Kanske känner han (Zlatan) att han vill avsluta karriären i just där, som grädde på moset.