2012-05-09, 16:59
Medlem
Guzs avatar
Har skaffat en Peugot 307, -06. I instruktionsboken talas om att bilen ska vara utrustad med backsensor, och jag ser ingen asterisk om att utrustningen beror på exemplaret.

Ingen backsensor märks när jag backar, men med tanke på hur många elfel bilen har skulle jag inte bli förvånad om det finns fler.

Nåväl, jag har aldrig ägt en bil med backsensor, så jag vet inte riktigt hur de är konstruerade. Syns sensorerna alltid utanpå bilen, eller kan de vara gömda? (Jag ser nämligen inga.)
Citera
2012-05-09, 17:04
Medlem
848s avatar
Bara för att det står i instruktionsboken så betyder det väl inte att bilen måste vara utrustad med det?
Citera
2012-05-09, 17:05
Medlem
FetFulElaks avatar
Alla finesser finns med i manualen, men alla manualens finesser finns inte med i bilen.

Backsensor är option.
Citera
2012-05-09, 17:07
Medlem
Finns väl olika konstruktioner, vet att det finns som en platta man sätter på insidan av kofångaren så det inte syns något t.ex.
Men vanligaste är modellen typ denna: http://www.mekofleetsystem.se/sites/mekofleetsystem.se/files/imagecache/top/uploads/backsensor.jpg

Hur det är på peugeot har jag ingen aning om, men skulle tro att de kör på samma.

Lycka till.
Citera
2012-05-09, 17:08
Medlem
kaurtastrofs avatar
Kolla om du ser 5-6 "prickar" på stötfångaren i bak med ~ 1cm diameter. Antingen svarta eller samma färg som bilen.
Instruktionaboken kan gälla generellt för 307. Kolla om den gäller för just den modellen som du har. :)
Citera
2012-05-09, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av or99
Finns väl olika konstruktioner, vet att det finns som en platta man sätter på insidan av kofångaren så det inte syns något t.ex.
Men vanligaste är modellen typ denna: http://www.mekofleetsystem.se/sites/mekofleetsystem.se/files/imagecache/top/uploads/backsensor.jpg

Hur det är på peugeot har jag ingen aning om, men skulle tro att de kör på samma.

Lycka till.

Jag har en Peugeot 307 SW -06 som är extrautrustad med Peugeots original backsensor och den ser ut som Volvobilden med skillnaden att sensorerna är lackade i bilens färg.

---/T
Senast redigerad av samoht 2012-05-09 kl. 19:05. Anledning: Kompletterat med årsmodell
Citera
2012-05-09, 20:15
Medlem
Guzs avatar
Okej, tackar för svaren. Jo, jag vet hur sensorerna ser ut (om de är synliga) - och sådana finns inte på bilen, så då finns de väl inte alls på Peugeoten.

Jag vet att manualen innehåller uppgifter också om tillval, men när det gäller flera andra avnitt i den står det typ "beroende på land" eller "beroende på modell" eller nåt i den stilen, men jag såg ingen sådan anmärkning när det gäller backsensorerna.
Senast redigerad av Guz 2012-05-09 kl. 20:17.
Citera
2012-05-09, 21:57
Medlem
Hur är det med manuell resp automatisk växellåda, regnsensor, sollucka, skinn- resp tygklädsel, olika motorer osv. Jag misstänker att din instruktionsbok är ungefär samma som min och i min är flera saker upptagna som jag inte har. T ex manuell växellåda, diselmotor, navigatonssystem, inbyggd telefon mm.
---/T
Citera
2012-05-11, 10:14
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samoht
Hur är det med manuell resp automatisk växellåda, regnsensor, sollucka, skinn- resp tygklädsel, olika motorer osv. Jag misstänker att din instruktionsbok är ungefär samma som min och i min är flera saker upptagna som jag inte har. T ex manuell växellåda, diselmotor, navigatonssystem, inbyggd telefon mm.
---/T

Jo, som sagt finns det ju många grejer - t.ex. olika modeller av screenar - som varierar från modell till modell, men när det gäller en del grejer så blir det lite oklart om alla är installerade med "saken" eller inte. Ta till exempel varningsfunktionen för lågt däcktryck: har alla den funktionen?
Citera
2012-05-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Jo, som sagt finns det ju många grejer - t.ex. olika modeller av screenar - som varierar från modell till modell, men när det gäller en del grejer så blir det lite oklart om alla är installerade med "saken" eller inte. Ta till exempel varningsfunktionen för lågt däcktryck: har alla den funktionen?
Nej, den har inte jag men den finns med i min instruktionsbok
---/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in