Coolt, jag har provat imovane/zopiklon och fick väl tolerans efter en månade eller så. Då hade jag dom bara sön-tors och körde naturellt fre-lör. Då såg jag ju att jag sov lika bra med som utan tabletter. Dvs en 4-5 timmar
Men när jag började så var 5mg lagom för 5-6 timmar (klubbad säl så länge), tog väl ett paket så var jag tvungen att byta till 7,5mg modellen pga att 5orna sov jag bara 3-4 timmar på.
Sen hade jag ett flerårigt uppehåll, provade dom igen. Nu direkt 7,5 och efter 2*30 så funkade dom som sagt inte alls
Men det är olika, du verkar ha haft tur. Om du nu inte bara bytt ett missbruk mot ett annat. det är väl ganska lika som benzo med domhär z-pillren stilnoct/imovane.
Prova vara utan några dar och kolla, det kanske tar ett tag att somna - men lite varm mjölk och svalt, tyst och mörkt i sovrummet. Inge kaffe eller så ca 4 timmar innan läggdags. Definitivt ingen klocka att glo på, ids du så kan du tanka lite sömncdar från nätet. Nån kvinna eller man för den delen som talar lugnande. Det kan vara lite roliga avslappnings övningar där man skall spänna en muskel i taget och känna hur den känns när den är avslappnad... tung och liksom lite borta...
Testat det med kassettband för en 20 år sen, fungerade inte pga att knappfan på kasettspelaren hoppade upp med en smäll i slutet på bandet
Det funkar bättre med CD, har även köpt lite mindfullness böcker och en bok om lycka av Dalai Lama som faktiskt var intressant.