2012-05-09, 10:25
Medlem
JesperLs avatar
Jag ska få ett slutbetyg from komvux nästa vecka. Nu när jag tittade på antagning.se så står det obehörig på alla mina ansökningar till hösten. Men detta ändras när jag skickat in ansökan antar jag? Blev lite orolig och vill få klarhet i detta.
Citera
2012-05-09, 10:27
Medlem
20 Juni.
Citera
2012-05-09, 10:31
Medlem
JesperLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafaq
20 Juni.

så att det står obehörig nu betyder inte att de ignorerar min ansökan?
Citera
2012-05-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesperL
så att det står obehörig nu betyder inte att de ignorerar min ansökan?

Jag har samma som dig går också sista året några betyg kvar som skall sättas etc..

Just NU är du obehörig men dina betyg kommer att skickas in automatiskt efter att kurserna är avslutad de innebär att du blir Behörig så vidare du har alla betyg efter 20 juni
Citera
2012-05-09, 10:47
Medlem
lighten-ups avatar
Senast 21 juni har jag hört, men det är nog säkrare att vara klart tills den 20 juni.
Citera
2012-05-09, 13:25
Medlem
d01shs avatar
Citat:
20 Juni.

Citat:
Jag har samma som dig går också sista året några betyg kvar som skall sättas etc..

Just NU är du obehörig men dina betyg kommer att skickas in automatiskt efter att kurserna är avslutad de innebär att du blir Behörig så vidare du har alla betyg efter 20 juni

Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Senast 21 juni har jag hört, men det är nog säkrare att vara klart tills den 20 juni.

Ja, det är 21 juni som gäller. Inte 20 juni. Men självklart så skickar man in dem så fort man kan. Onödigt att riskera att posten strular.

Och detta är inget "som jag har hört". Det är rätt enkelt att kolla upp på antagning.se. Vilket TS borde klara av innan han ska försöka sig på högre studier.
Citera
2012-05-09, 14:03
Bannlyst
Skickar komvux in automatiskt betygen till vhs eller ska man göra det själv?
Citera
2012-05-09, 16:32
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guberti
Skickar komvux in automatiskt betygen till vhs eller ska man göra det själv?

Om man fixar ett slutbetyg på Komvux nu innan den 21 juni så kan det gå automatiskt till VHS om skolan är ansluten till den nationella betygsdatabasen.

Om det gäller ett samlat betygsdokument (som ska t.ex. komplettera ens tidigare slutbetyg eller höja ens betygssnitt) så måste man själv skicka in en vidimerad kopia av det till VHS (antagligen också före 21 juni).
Senast redigerad av lighten-up 2012-05-09 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in