Citat:
Ursprungligen postat av bollen1234
Hej kanske blev lite flumigt skrivit men,Jag kommer att börja på ett nytt jobb o det innebär en hel del resor till och från jobbet,samt har jag ränte avdrag att göra på mina lån,Då uppkommer summan till 100480,Och min nya lön är 21000 på detta jobba jag på börjar i maj,och min undran är vilken skatte klass kommer jag ner till då??efter som jag måste lämna in en ny jämkning blankett därför det innebär en hel del förändringar jämfört med idag.
Förstår fortfarande inte.
Är det 21000kr/månad i lön? Jobbar du heltid?
Menar du att du vill jämka för att du har mycket ränteavdrag och resor?
Vad är summan 100480kr? Är det ditt räneavdrag samt reseavdrag? I så vall hur mycket är ränta respektive resa? Är det dina kostnader eller har du räknat ut vad du kommer få tillbaka?
Är det inte lättare att istället lämna en skattesedel och sen deklarera som vanligt och få pengarna till midsommar.
Nu är inte jag så insatt i dessa avdrag men reseavdraget är det typ 30% av det belopp som överstiger 9000kr av dina resekostnader.
Ränteavdraget tror jag är 30% på din räntekostnad som du får tillbaka. Blir denna summa 100480kr?
Kanske bara jag som inte förstår men ring skv och prata med dem de brukar har bra koll.