2012-05-08, 15:47
Medlem
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/andre-3000-blir-jimi-hendrix-pa-bio

Vad tror ni? Som ett stort fan utav både Hendrix och Andre 3000 tror jag det kan bli riktigt bra! Andre skulle passa som hendrix.
Citera
2012-05-08, 15:52
Bannlyst
Jag gillar också Hendrix, men brukar ogilla spelfilmer om rockband, vanligtvis är dom ytliga, töntiga och förutsägbara. Ett exempel är filmen om The Doors, eller den om Joy Division, inte så bra om du frågar mig.
Citera
2012-05-08, 16:15
Medlem
Baskers avatar
Så det blir slutligen av ändå? Vet att Andre 3000 blev tillfrågad och sa ja till detta redan 2004, men Hendrix-familjen som äger rättigheterna sa nej 2005.
Citera
2012-05-08, 17:51
Medlem
3rdstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basker
Så det blir slutligen av ändå? Vet att Andre 3000 blev tillfrågad och sa ja till detta redan 2004, men Hendrix-familjen som äger rättigheterna sa nej 2005.
Ja, det var ungefär vad jag minns av detta projekt. Det var ju en del år sen snacket om detta figurerade. Nåväl, denna lär man ju kolla när den kommer, även om jag kommer att hålla förväntningarna låga.
Citera
2012-05-08, 19:46
Medlem
Baskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rdstone
Ja, det var ungefär vad jag minns av detta projekt. Det var ju en del år sen snacket om detta figurerade. Nåväl, denna lär man ju kolla när den kommer, även om jag kommer att hålla förväntningarna låga.
Kommer givetvis att kolla den jag också, men precis som du skriver bör man nog dämpa förväntningarna. Är oerhört förvånad över valet av filmtitel (All is by my side) - trodde den skulle heta något mer Hendrix-ralaterat, t ex Purple Haze eller nå't. Kan ju vara Hendrix-familjen som är lika giriga som vanligt.
Citera
2012-05-08, 20:09
Medlem
Snusgunars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreanieBluumbach
Jag gillar också Hendrix, men brukar ogilla spelfilmer om rockband, vanligtvis är dom ytliga, töntiga och förutsägbara. Ett exempel är filmen om The Doors, eller den om Joy Division, inte så bra om du frågar mig.

Håller verkligen med om att dessa filmer väldigt lätt blir ytliga och töntiga! Men man kan ju alltid hoppas på att denna kommer skilja sig från mängden, och att dagens ungdomar får upp ögonen för en riktig artist istället för Justin beaver och vad dem alla nu heter :P
Citera
2012-05-09, 18:41
Medlem
Schnauzers avatar
Låter gött det här. Jag gillar Andre 3000, Jimi Hendrix och i artikeln nämndes det även något om Three Kings som jag också gillar

Citat:
Ursprungligen postat av DreanieBluumbach

Menar du att Control om Ian Curtis är ytlig och töntig? Visserligen är den förutsägbar på det sätt att man vet hur den slutar men ändå
Citera
2012-05-09, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Låter gött det här. Jag gillar Andre 3000, Jimi Hendrix och i artikeln nämndes det även något om Three Kings som jag också gillar

Menar du att Control om Ian Curtis är ytlig och töntig? Visserligen är den förutsägbar på det sätt att man vet hur den slutar men ändå
Personligen klarar jag inte av att ta sådana filmer på så stort allvar, då går det bättre med påhittade band som i Spinal Tap eller A Mighty Wind.

Kanske skulle jag gilla det bättre om filmerna kom så långt bort från billig underhållning som möjligt, och mer blev som psykologiska porträtt av existerande artister. Inom litteraturen finns ju Bengt Ohlssons fictionbok om Johnny Ramones sista år, den verkar annorlunda och bra.

Eller om filmen bygger på artistens texter, som tydligen är fallet i den planerade Håkan Hellström filmen.
Citera
2012-05-10, 22:55
Medlem
Jag tror filmen har potential. Hendrix liv var ju väldigt händelserikt, mycket hände under hans korta karriär. Förhoppningsvis kanske dom spelar in några scener i Sverige där han uppträdde en del. Hoppas dom inte fokuserar allt för mkt på hans liv i USA, hände ju inte alltför mycket där...Kan ju bli hur ballt som helst om man får se när han träffar en ung Clapton och massa andra idoler
Citera
2012-05-11, 06:03
Medlem
3rdstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluesCHOPS
Jag tror filmen har potential. Hendrix liv var ju väldigt händelserikt, mycket hände under hans korta karriär. Förhoppningsvis kanske dom spelar in några scener i Sverige där han uppträdde en del. Hoppas dom inte fokuserar allt för mkt på hans liv i USA, hände ju inte alltför mycket där...Kan ju bli hur ballt som helst om man får se när han träffar en ung Clapton och massa andra idoler
Om Clapton är med, skulle det vara kul om de har med en scen där dåvarande unge gitarrguden Clapton fick se och höra den redan då ryktbare Hendrix för första gången. Vet ej om det endast är en myt, men han påstås iaf spontant och oroligt ha utbrustit: "Fuck, is he that good?".
Citera
2012-05-29, 22:19
Medlem
Även fast det står klart att filmen INTE kommer att få innehålla någon musik från Hendrix själv ( ) är finns det iaf några bilder på Andre 3000 som Hendrix ute nu.

http://capishe.se/nyhet/forsta-titten-pa-andre-3000-som-jimi-hendrix/
Citera
2012-05-30, 18:03
Bannlyst
De gjorde ju en film om Jimi Hendrix redan år 2000: http://www.imdb.com/title/tt0260949/ Den tyckte jag var så där. Den dög ju, men de visade bara sånt man redan känner till om Hendrix.

Man får väl hoppas att denna film blir bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in