• 1
  • 2
2012-05-07, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inluvisk
Jag tycker att du ska börja med att ge henne orgasm utan att kuken är i, allta bara stimulera klitoris - så gick det för mig första gången iaf. Kan vara lättare utan något som "stör" i fittan till att börja med.

Det är nog bra mycket enklare att hon själv försöker fixa en orgasm ensam!

Alla sådan där blockeringar sitter innanför pannbenet..

.
Citera
2012-05-07, 10:24
Medlem
Brukar du vara den som är drivande när ni har sex? Tar hon initiativ? Har hon svårt att bli riktigt våt?

Jag hade sex i typ 7 år innan jag kom ordentligt första gången, hade inte heller kommit själv, och lyckades med det först efter att jag hade kommit med andra. Jag var rätt otålig och orolig för att jag aldrig skulle komma och såg det också som ett "projekt" att få orgasm. Jag hade långa sexuella förhållanden, med påhittiga killar, och tog väl små små steg framåt hela tiden. För mig var det både en psykisk och fysisk spärr att komma förbi; det handlade både om tillit och säkerhet och om att hitta en egen sexuell identitet.

Ett genombrott för mig var när jag hade sex med en tjej för första gången; då krävdes det plötsligt av mig att jag hittade en egen sexuell roll, eftersom det inte var givet på samma sätt som med en kille. Det var inte så enkelt som butch/femme, utan jag blev medveten om vad som var utmärkande för just mig när vi hade sex, och mer medveten om på vilka sätt vi var olika och hur jag fungerade. Och sättet jag såg på mig med henne, inte som en tjej utan mycket mer specifikt, var ngt jag kunde ta med mig när jag var med killar sen.

Om jag vore du så skulle jag bara försöka vara tålmodig och luta mig tillbaka, det spelar liksom ingen roll hur fin teknik du har tror jag, bara att du är uthållig. Låt henne ta initiativ och jobba. Är hon bekväm och kåt nog så kommer hon glömma hur gärna hon vill ha den där orgasmen, och sen komma av bara farten.
Citera
2012-05-07, 10:51
Medlem
Abbadohns avatar
Har hört att 2:an fungerar. Testat det?
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Frågan jag ställer mig är: Vad vill du med detta flickebarn? Är hon flickvänsmaterial, i så fall se det som din livsuppgift att ge henne orgasm och "live happily ever after". Om inte, vad fan har du där att göra? Är det ditt rykte som står på spel?

Det kan ju också vara så att du är värdelös i sängen, har du funderat på det?

Det handlar inte om vart TS vill komma med flickan. Jag tycker att man bara ska leva i nuet och se vad som händer. Just nu är det hennes orgasm som han ska fokusera på, och det tycker jag är helt rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av normalguy
Tror inte att jag är värdelös, vet inte vad jag vill och ser det just nu som ett kul projekt!

Menar, om ingen, inte ens hon själv har fått henne att komma, hur coolt vore det inte om jag kunde fixa det åt henne?!
Gott att du har självförtroende! Håller med dig om att det hade varit en prestige om du fixade det. Lycka till!
Citat:
Ursprungligen postat av lowlifegypsie
Min flickvän har tydligen inte heller kommit förut av penetration även fast hon har haft sex med väldigt många. Hon sa att hon är för nervös och kan inte helt släppa taget och att det antagligen är psykologist.

Har dock fått henne att squirta när jag försökte fista henne.
Gick visste inte hålla tillbaka

Vissa tjejer är helt fel uppbyggda mentalt och kan därför inte släppa loss lite. Kan vara att hon är för spänd, det brukar lösa sig med tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är en människa (och hennes känslor du leker med), det är ingen lek. Ja det är säkert coolt, men det finns mer här i livet (hmm jo, det är ganska coolt om du lyckas). Istället för att anstränga dig så mycket med hennes orgasm så kanske du ska lära känna henne på djupet och se vad hon verkligen tycker om och tycker är viktigt här i livet? Då kanske du får lite tips direkt från källan och vad det är som tänder den? Prova att tilltala hennes andra sidor, romantiken, uppvaktning etc, det kanske får igång henne?
Jag tycker att man ska tycka att det är en lek. För jätteallvarligt är det ju inte, i alla fall inte för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av normalguy
Jag "leker" inte med hennes känslor, så du kan vara lugn! (Detta är ömsesidigt)

Kan förövrigt tala om att hon innan vi ens gjort något berättade att hon aldrig hade kommit.

Men håller faktiskt på precis som du säger, dvs: försöker skapa en bra atmosfär (bjuda på middag, lära känna henne osv).

Kan också tala om att jag gör detta för att jag tycker man får ut så mycket mer än att bara dra hem någon från krogen och sedan dumpa. Men självklart är jag ärlig med mina avsikter, och jag kommer inte ta det längre än vad jag själv känner att jag vill. Men det är ju omöjligt att säga vart det kommer att leda för stunden..
Tycker du har en bra inställning och jag tror att du kommer lyckas. Jag tycker själv att du ska penetrera hennes fitta med 1-2 fingrar genom att hålla dem uppåt och försöka träffa G-punkten inifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av inluvisk
Jag tycker att du ska börja med att ge henne orgasm utan att kuken är i, allta bara stimulera klitoris - så gick det för mig första gången iaf. Kan vara lättare utan något som "stör" i fittan till att börja med.
Kan också fungera. Tycker dock att fingrar i fittan, inte röra klitoris, fungerar bättre. Eller kan man självklart testa lite nya ställningar där kuken rör fittans framsida (alltså inuti) - så kuken rör G-punkten. T.ex. http://upload.wikimedia.org/wikipedi...px-Billed2.jpg fast att kvinnan lutar sig bakåt istället för mot mannen.
Senast redigerad av Abbadohn 2012-05-07 kl. 11:04.
Citera
2012-05-07, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadohn
Tycker dock att fingrar i fittan, inte röra klitoris, fungerar bättre. Eller kan man självklart testa lite nya ställningar där kuken rör fittans framsida (alltså inuti) - så kuken rör G-punkten. T.ex. http://upload.wikimedia.org/wikipedi...px-Billed2.jpg fast att kvinnan lutar sig bakåt istället för mot mannen.

Nu är det ju så att det är ganska vanligt att vi tjejer inte kommer genom enbart penetrerande sex, så jag skulle nog försöka ge henne en klitorisorgasm.

En av de viktigaste punkterna tycker jag är att du inte ger henne någon press på att hon måste komma, det vet jag av egen erfarenhet då jag vid ett tillfälle dejtade en kille som uppenbart uttryckte sin besvikelse över att jag inte fick orgasm när vi hade sex, trots att jag njöt väldigt mycket av sexet ändå. Det är inte särskilt upphetsande alls, och man känner sig som en besvikelse.

Jag fick min första orgasm med en kille med min första pojkvän när jag var 17, det trots att jag hade haft mycket sex innan, så det krävdes att jag kände mig väldigt trygg och bekväm innan det föll på plats. Han fick mig att komma genom att slicka mig, men det krävdes väldigt mycket "övning" för att jag skulle kunna slappna av på rätt sätt. Känns som att man måste passera förbi stadiet av tankar på hur ens fitta ser ut, smakar, luktar etc. Som tyvärr verkar vara en vanlig hang-up bland en del tjejer, däribland mig.

Som någon skrev tidigare i tråden så kan även penetrering under tiden som klitoris stimuleras vara lite "störande", för mig så funkade det bättre när killen slickade mig samtidigt som han hade ett finger inne i fittan men höll det still. Det gjorde grejen liksom.

Men kämpa på, och hoppas för er bådas skull att ni scorar!
Citera
2012-05-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowlifegypsie
Hon stoppar aldrig något i sig, särskillt inte sina fingrar då hon tyckte det kändes äckligt.
wtf?

Kanske det är så att dom inte experimenterar nog med sig själva och verkligen försöker att känna och se vad som är skönt och verkligen försöker? hm, dom är inte alltid så lätt fruntimmerna.

Jag som tjej kan flika in att jag inte heller stoppar nånting i mig när jag tar på mig själv, vilket för övrig är de enda sättet hittills jag har för mig att komma. Vet inte om du har koll på att de lättaste sättet för tjejer att komma är genom vaginal orgasm, dvs. man stimulerar både klitoris och området runt samtidigt. Stoppar man in fingrarna är man ute efter g-punkten, vilket är sjukt svårt att hitta rent allmänt.
Så varför krångla till det
Citera
2012-05-07, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mewwill
Vet inte om du har koll på att de lättaste sättet för tjejer att komma är genom vaginal orgasm, dvs. man stimulerar både klitoris och området runt samtidigt. Stoppar man in fingrarna är man ute efter g-punkten, vilket är sjukt svårt att hitta rent allmänt.

Nu blandar du nog ihop begreppen lite, att genom penetration få orgasm kallas för vaginal orgasm, att få orgasm genom att smeka klittan kallas klitorisorgasm.
Citera
2012-05-07, 17:07
Medlem
lowlifegypsies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mewwill
Jag som tjej kan flika in att jag inte heller stoppar nånting i mig när jag tar på mig själv, vilket för övrig är de enda sättet hittills jag har för mig att komma. Vet inte om du har koll på att de lättaste sättet för tjejer att komma är genom vaginal orgasm, dvs. man stimulerar både klitoris och området runt samtidigt. Stoppar man in fingrarna är man ute efter g-punkten, vilket är sjukt svårt att hitta rent allmänt.

Jag är mycket väl medveten om att det är lättare att få en orgasm utav att stimulera de erogena zonerna runt klitoris och klitorisen i sig själv.

Jag skrev ju att hon kommer utav det och det gör hon lätt, flera gånger om dagen dessutom om hon nu skulle önska. (om jag är med och hjälper henne eller är i rummet så har hon svårare för det dock men det går)

Nu va jag mer intresserad utav att få henne att komma utav penetration, med fingarna eller med kuken, vilket enligt henne hon har varit 1 sekund från att göra men hon kan ändå inte släppa taget och komma över den sista spärren.

Tydligen är det bara jag som har fått henne att vara så nära. Kanske för att vi känner varandras kroppar och jag är inget ligg från krogen man ligger med en gång.

Men hon testar aldrig själv varken med fingrar eller med en vibrator utan mig, känns som jag "känner" henne bättre än sig själv. Jag anses vara duktig med mina händer

Hört historier om killar som gör som om dom vore en dj och som dom gör i amerikanska porrrullar, som bara gör ont efter ett tag.
Citera
2012-05-07, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whothefckisalice
Nu är det ju så att det är ganska vanligt att vi tjejer inte kommer genom enbart penetrerande sex, så jag skulle nog försöka ge henne en klitorisorgasm.

En av de viktigaste punkterna tycker jag är att du inte ger henne någon press på att hon måste komma, det vet jag av egen erfarenhet då jag vid ett tillfälle dejtade en kille som uppenbart uttryckte sin besvikelse över att jag inte fick orgasm när vi hade sex, trots att jag njöt väldigt mycket av sexet ändå. Det är inte särskilt upphetsande alls, och man känner sig som en besvikelse.

Jag fick min första orgasm med en kille med min första pojkvän när jag var 17, det trots att jag hade haft mycket sex innan, så det krävdes att jag kände mig väldigt trygg och bekväm innan det föll på plats. Han fick mig att komma genom att slicka mig, men det krävdes väldigt mycket "övning" för att jag skulle kunna slappna av på rätt sätt. Känns som att man måste passera förbi stadiet av tankar på hur ens fitta ser ut, smakar, luktar etc. Som tyvärr verkar vara en vanlig hang-up bland en del tjejer, däribland mig.

Som någon skrev tidigare i tråden så kan även penetrering under tiden som klitoris stimuleras vara lite "störande", för mig så funkade det bättre när killen slickade mig samtidigt som han hade ett finger inne i fittan men höll det still. Det gjorde grejen liksom.

Men kämpa på, och hoppas för er bådas skull att ni scorar!
om ja som kille inte lyckades å få den tjej ja hadde å få henne till orgasm.i dina öon sett är de en kille som är kass eller hur skulle du känna om du vart den tjejen
Citera
2012-05-07, 22:50
Medlem
Tack för svaren hittills.

Bra att ni påminde mig att inte stressa henne, ibland kan man ju glömma bort. Nu har jag inte stressat henne än (inte så farligt iaf), men det kan nog vara bra att gå på extra försiktigt, speciellt på denna punkt.

Som det låter på er tjejer som har svarat, så tror jag faktiskt att jag ska lägga mitt fokus på att riktigt få henne att bli säker med mig. Alltså att få henne helt lugn i mitt sällskap.

Jag ska alltså få henne att må bra i situationen och försöka få henne att trivas med både mig och sig själv. Nästan dalta lite, och på något lättsamt sätt (inte blommor- och bin samtal) förklara att allt är okej.

Vad tror ni om den lösningen?
Citera
2012-05-08, 20:39
Medlem
Sanningen med just orgarmer är att det är mindre än 50% av alla kvinnor som har kommit eller kan komma under sex.(Det är mycket vanligare än vad man tror) Sedan är just det med orgarmer lite speciellt då man faktiskt kan träna upp det där själv. Har hon någon gång fått orgasmer på egen hand? Tro det eller ej men vibbrerande sexleksaker kan hjälpa och träna upp *känsligheten* och kan vara ett bra hjälpmedel att *lära sig komma*

Jag själv har en tjej som aldrig fått en orgasm i hela sitt liv med någon eller självmant. Nu har vi vart tillsammans i ca 7 månder och *lär* känna varandra på djupet och vågar testa olika tekniker osv.

Kan tala om att det tog ca 5 månader att lyckas få henne att komma på riktigt.
Mitt tips till dig är att få tjejen att slappna av kroppsmässigt genom värme,massage och gärna runt mage,lår osv. (om ni nu är tillsammans.. lite massage varje dag för att få upp cirkulationen och släppa alla spänninar) Långa förspel och mycket händer,tunga och stimulering både invändigt och utvändigt sammtidigt. Lyckas ni framana orgasmer genom hand och tunga kan det underlätt senare när ni kör ert race.

Många gör felet att gå på pang på rödbetan och ge alldeles för lite tid till tjejen. Tjejer är uthålliga och har *svårare* att komma generellt sätt.
Citera
2012-05-08, 20:44
Medlem
Sedan handlar allt om att lära känna varandra och våga testa olika ställningar, miljöer och allt det där utan att snöa fast på att vi kör doggy och du ska komma NU!

Det kan underlätta att ni pratar och att hon får vägleda osv. Tycker ni att det är pinsamt kan ni köra på en stund och sedan efterprata lite och kanske *förbättra* det lite om ni kör ett race direkt efter.

Sedan tycker jag att ni ska tänka på att ALDRIG ha målet med sexet att *komma*. För då kan det sätta sig som en omedveten spärr i huvudet och försvåra allt.. Man ska se orgasmer som en bonus och tänka.. funderar det inte denn gången så kanske nästa.. det är skönt ändå!

Dock är jag ingen expert men jag råkar handla av egna erfarenheter då jag själv är Tjej och gay.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in