Hej!
Av någon anledning så kände jag för att starta en tråd för att få veta vad ni äter till frukost. Själv så varierar det vad jag äter själv, vilket brukar cirkulera runt 3 rätter. Vilket är:
1: Havregrynsgröt med ett nedvispat ägg i gröten, med mjölk och kanske något extra kolhydrats tillskott.
2: Havrepannkakor. Kan vara med bakpulver i för en ökad mättnads känsla. Brukas äta med keso eller banan och ett glas mjölk.
3: En burk tonfisk och ett ägg.
En portion havregrynsgröt och en protein shake, mättad flera timmar frammåt
Brukar bli 500g kvarg med havregrynsgröt om det inte är fredag och jag just konditionstränat. För då blir det en del godis, glass eller rejält med läsk/saft efteråt också.
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Ingenting. Jag äter mitt första riktiga mål mat först vid fyra.
Tränade du inte på morgonen ibland? Hur gör du med maten då?
Brukar bli 500g kvarg med havregrynsgröt om det inte är fredag och jag just konditionstränat. För då blir det en del godis, glass eller rejält med läsk/saft efteråt också.
Tränade du inte på morgonen ibland? Hur gör du med maten då?
Då äter jag mitt första mål direkt efter träningen. Men det är sällan jag tränar på morgonen.
Näst intill samma sak varje morgon, helg som vardag:
250 gram kvarg med lite fun light i! De dagar jag ska lyxa till det lite tar jag även i 10 gram proteinpulver, lite sötningsmedel och toppar med lågkalori-äppelmos och kanel!