2012-05-07, 10:43
Medlem
Ahhlqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegreGB
Hej!
Av någon anledning så kände jag för att starta en tråd för att få veta vad ni äter till frukost. Själv så varierar det vad jag äter själv, vilket brukar cirkulera runt 3 rätter. Vilket är:

1: Havregrynsgröt med ett nedvispat ägg i gröten, med mjölk och kanske något extra kolhydrats tillskott.

2: Havrepannkakor. Kan vara med bakpulver i för en ökad mättnads känsla. Brukas äta med keso eller banan och ett glas mjölk.

3: En burk tonfisk och ett ägg.

En portion havregrynsgröt och en protein shake, mättad flera timmar frammåt
Citera
2012-05-07, 11:23
Medlem
Några glas vatten, yoghurt + diverse frön, kli och bär. Ägg, juice och typ tre koppar kaffe.
Citera
2012-05-07, 11:45
Medlem
Skippar frukost och lunch för att äta 2k kcal precis efter träningen. Är på deff btw.
Citera
2012-05-07, 14:13
Medlem
Fudge0wns avatar
Ibland inget, ibland ostmacka med mjölk eller oboy. På en helg kan man lyxa till det med stekta ägg och köttbullar.
Citera
2012-05-07, 14:17
Medlem
SocDs avatar
Gröt, två kokta ägg och ett glas juice.
Citera
2012-05-07, 14:48
Medlem
MarshallLesPauls avatar
Inget, äter mitt första mål vid 12-13.00-tiden
Citera
2012-05-07, 16:16
Medlem
SiSeniors avatar
Brukar bli 500g kvarg med havregrynsgröt om det inte är fredag och jag just konditionstränat. För då blir det en del godis, glass eller rejält med läsk/saft efteråt också.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Ingenting. Jag äter mitt första riktiga mål mat först vid fyra.

Tränade du inte på morgonen ibland? Hur gör du med maten då?
Citera
2012-05-07, 16:18
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Brukar bli 500g kvarg med havregrynsgröt om det inte är fredag och jag just konditionstränat. För då blir det en del godis, glass eller rejält med läsk/saft efteråt också.

Tränade du inte på morgonen ibland? Hur gör du med maten då?

Då äter jag mitt första mål direkt efter träningen. Men det är sällan jag tränar på morgonen.
Citera
2012-05-07, 17:17
Medlem
Varierar lite, brukar väl bli något av följande:

Tonfisk, 1-2 burkar blandat med chilisås, ett glas vatten till detta

Kvarg + Keso och Fun Light, cirka 500 g (250 kvarg, 250 keso)

Proteinbar + proteinshake

Stekt ägg med bacon

Kokt ägg med sill

Kycklingdrumsticks

Har väldigt svårt att äta direkt på morgonen, brukar oftast vara vaken i en timme eller två innan jag får i mig något.
Citera
2012-05-07, 18:33
Medlem
carle2s avatar
Har ett jobb där man äter klockan 9 på morgon så då brukar jag äta mina rester från dagen innan eller om det krisar på blir det ett packet köttbullar.

Men min riktiga "frukost" varje dag är en whey80 shake klockan 06:00 och den smakar allt annat än hallon vid det tillfället.
Citera
2012-05-07, 18:43
Medlem
Queen-Obscences avatar
Hemma :Keso med kanel, keso nötter och bär eller havregrynsgröt med keso, banan och lättmjölk

Hos karln: Keso med bär eller glutenfri macka med skinka och ost.
Citera
2012-05-07, 19:07
Medlem
johan904s avatar
Näst intill samma sak varje morgon, helg som vardag:

250 gram kvarg med lite fun light i! De dagar jag ska lyxa till det lite tar jag även i 10 gram proteinpulver, lite sötningsmedel och toppar med lågkalori-äppelmos och kanel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in