• 1
  • 2
2003-06-19, 11:36
Medlem
zortaxs avatar
Kristall

problemet r att forskarna inte har lyckats med nedfrysningsprocessen pga att det bildas kristaller. Men vi fr vl se vad som hnder snart
Citera
2003-06-23, 23:16
Medlem
Klart att det kommer att g... men inte n p ett tag iallfall.
Citera
2003-07-17, 17:19
Medlem
Ralfons avatar
Har ni aldrig sett Futurama?=) Men att kalla det evigt liv vet jag inte...vad d, hur jvla kul r det att vara nedfryst d? Dd i princip. Sedan att du kan leva senare, men inte fan ger det dig i evgt liv i den meningen jag skulle vilja ha evigt liv...
Citera
2003-07-17, 17:49
Medlem
kezoos avatar
Hur blir det om personen inte vill vakna d dom tinar upp denne igen??
sg om dom har lyckats att f fram rtt teknik om 20r eller ntt..
Citera
2003-07-17, 18:01
Medlem
Hela iden r absurd.... _varfr_ vill man bli nerfryst?

Och det dr med cancer och andra sjukdomar fungerar inte som argument... ponera att du har cancer och vljer att bli nerfryst nsta vecka. Sedan micras du (i bsta fall) om trettio r nr botemedlen finns dr. Vad trevligt! Din hustru/flickvn har "mognat" 30 r, medan du fortfarande r den du var nr du blev nerfryst... dina frldrar r frmodligen dda, dina kompisar r 30 r ldre och har garanterat ndrats under ren och knner ju knappt dig lngre...

Och s kan ju vrlden vara en helt annan d... du knner knappt ngon, kan knappt nnting, har ingenstans att g, inga pengar... vad fan har man dr att gra?

... ne... inte vill man bli nerfryst....
Citera
2003-07-18, 08:46
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ford Prefect

Och det dr med cancer och andra sjukdomar fungerar inte som argument... ponera att du har cancer och vljer att bli nerfryst nsta vecka. Sedan micras du (i bsta fall) om trettio r nr botemedlen finns dr. Vad trevligt! Din hustru/flickvn har "mognat" 30 r, medan du fortfarande r den du var nr du blev nerfryst... dina frldrar r frmodligen dda, dina kompisar r 30 r ldre och har garanterat ndrats under ren och knner ju knappt dig lngre...

Och s kan ju vrlden vara en helt annan d... du knner knappt ngon, kan knappt nnting, har ingenstans att g, inga pengar... vad fan har man dr att gra?

sant. men om man har cancer/ddlig sjukdom, och ska d om ngra dagar t ex. s har man inget att frlora, d kan man lika grna frysa ned sig.
Citera
2003-07-28, 21:49
Medlem
iommis avatar
nr man dr s dr man ju. bara fr att kroppen fryses ned s har ju sklva livs-energin lmnat kroppen...h, jag vet inte s mycket om detta, men jag skulle vilja starta ett kryo center i sverige. Frysa ner alla rika knsar som fster tilltro p att vetenskapen skall ge mjlighet till terupplivning... det lter som ett bekvmt stt att tjna pengar, en lokal, ett par frysar och ett bankkonto.

mr freeze
Citera
2003-08-05, 19:43
Medlem
alls tnker att vara i stenldern och bli fryst till is och vakna i denna tid med
datorer,bilar och allt
jag skylle inte villja vara hr

och vem vet vad som hnder om 100 r
du kan vakna av en atombombs vrme och mrker att alla r borta!!!!!
eller som filmen "28 Days Late" :?
Citera
2003-08-06, 01:32
Medlem
hbws avatar
Vakuum

Alla verkar lsta p att man fr att bevara en kropp, just mste frysa den. Som det verkar nr jag skummar igenom den hr trden, s introducerar isen en vldans massa problem.

Hr r en id. Ponera att man kunde skapa en kista eller liknande utrymme med totalt vakuum i. Skulle man inte kunna slnga in kroppen dr? Vad kan "ruttna", och vilka bakterier eller mnen ska reagera med din dda kropp i ett vakuum? Kommer inte allt bara helt enkelt "hllas p plats" tills det r dags att teruppliva igen?
Citera
2003-08-06, 07:49
Medlem
Intermezzos avatar
Re: Vakuum

Citat:
Ursprungligen postat av hbw
Alla verkar lsta p att man fr att bevara en kropp, just mste frysa den. Som det verkar nr jag skummar igenom den hr trden, s introducerar isen en vldans massa problem.

Hr r en id. Ponera att man kunde skapa en kista eller liknande utrymme med totalt vakuum i. Skulle man inte kunna slnga in kroppen dr? Vad kan "ruttna", och vilka bakterier eller mnen ska reagera med din dda kropp i ett vakuum? Kommer inte allt bara helt enkelt "hllas p plats" tills det r dags att teruppliva igen?

Jag skulle nog kunna lova att de bakterier som redan finns i kroppen skulle gra ett utmrkt jobb att bryta ned den utan syre etc. T.o.m dessa fr dock se sig besegrade av rejl nedkylning. Men annars var iden god och knns mer lockande n att frysas. S kan man lsa hela problemet med att kroppen som det r nu r i balans mellan att brytas ner och byggas upp, en balans som vger ver nr man inte lever och kroppen inte lngre byggs, s varfr inte?
Citera
2003-08-06, 12:38
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ford Prefect

Fr er som r intresserade av denna problematik rekommenderar jag boken " Drren till sommaren" av Robert Heinlein. Vldigt underhllande!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in