2002-11-13, 09:38
Bannlyst
Jag förstår inte varför folk är emot kloning

Jag skulle vara glad om man kunde te,x klona sig själv och ta "reservdelar" från sig själv eller varför inte klona sin älskade hund.

Och det skulle inte få mig att falla av stolen :O) om usa inte redan har gjort det i flera år
Citera
2002-11-16, 19:13
Medlem
Tja, det handlar väl om "moral", de flesta tycker nog det är "oetiskt" med kloning, vad nu det ska betyda. Vissa saker är ju bara fel/rätt av känsla, ingen logik inblandad. Som att t.ex klona fram människor utan hjärna för att sedan plocka reservdelar ifrån dem, är ju ingenting principiellt fel, för en kropp utan hjärna, en kropp som aldrig haft en hjärna har ju inte/har aldrig haft ett medvetande. Men jag tror nog de flesta skulle finna det lite stötande, på samma sätt som folk kan finna det stötande att äta döda människor, men varför skulle det egentligen vara stötande?? Teoretiskt sett tag ju ingen skada, inte för att jag skulle göra det, men iaf.

Hmm, tror inte usa pysslar med sånt faktiskt, de är på tok för kristna, men det är ju som sagt bara vad jag tror.
Däremot finns det ju någon italiensk läkare som ska hjälpa barnlösa med hjälp av kloning, han har ju redan "befruktat" en massa, ska bli intressant och se den debatten som så gott som säkert kommer blossa upp då vi den första klonade människan föds fram.

Fast.. jag förstår inte varför det skulle vara något fel eller så konstigt, är inte enäggstvillingar naturliga kloner av varandra??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in