• 1
  • 2
2012-05-07, 14:57
Medlem
1c9r5s avatar
Kan det vara så att du kopplar disken till ditt ex och diskar du upp allt är det som om det sista av honom försvinner?
Citera
2012-05-07, 15:08
Medlem
Hovslättsmannens avatar
En månad? Ärligt talat så borde du söka hjälp på närmaste vårdcentral. Om du har tankar och känslor som gör att du inte kan sköta ditt eget hushåll så bör du kunna få hjälp av landstinget (KBT-behandling sannolikt).
Är det säkert att du inte har liknande "hangups" och tankar om andra saker än disken? Det brukar ju sällan handla om just en enda sak...
Citera
2012-05-07, 15:38
Medlem
1c9r5s avatar
Är fortfarande rätt säker på att det har med exet att göra. Jag ville inte byta sängkläder en gång när jag och mitt ex gjorde slut. Då fanns det något kvar som hade med honom att göra. Diskar du allt försvinner det sista.
Citera
2012-05-07, 18:34
Medlem
Associera något extra till situationen så kanske det blir lättare. Lite musik, en samtal med någon samtidigt. Är det verkligen allvarligt så kan du se på något i TV som du redan har sett, du blir uttråkad och tänker på att du behöver något extra att göra vid sidan för att orka med det du kollar på TV. Varför inte diskande?

Försöker aldrig få diskande eller dylikt att bli en rutinerad aktivitet. Då blir det verkligen lätt att lata sig i stället genom att skippa det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in